بحران در انبارهای خالی هلال‌احمر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران گفت:‌ «بر اساس پروتکل‌های فدارسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر باید ۱۶ قلم شامل پتو، چراغ والور، زیر انداز، ست بهداشتی و … در انبارها داشته باشیم و بر اساس استانداردها دپوی این اقلام باید به اندازه دو درصد جمعیت استان‌ها و یک درصد جمعیت شهرستان‌ها باشد. برای تهران این درصد کمی بیشتر و چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد است ولی متأسفانه به خاطر شرایط بد اعتباری که در سال‌های قبل وجود داشت و هنوز هم به شکلی ادامه دارد فقط حدود ۴۰ درصد انبارهای ما این استاندارد جهانی را داشتند.»

تخصیص اعتبار به سازمان‌ها و مؤسساتی از این دست برای افزایش همگرایی جامعه در مواقع بحران را باید جدی‌تر از پیش در برنامه‌های دولت دنبال کرد. افزایش اعتبارات و گزارش صحیح به مردم درباره عملکرد سازمان‌هایی از این دست باعث ایجاد اعتماد در مردم می‌شود. کمک می‌کند یادگاری نوشتن روی دیوار سلبریتی‌ها را در مواقع بحران تمام کنیم و دنبال پاسخ صحیح از متولیان واقعی امداد رسانی باشیم. پول‌های بلوکه‌شده در حساب آدم‌های مشهور که قرار بود صرف ساختن یک سقف برای زلزله‌زده‌ها باشد حالا از خراب شدن یک اعتماد قلبی دیگر خبر می‌دهد. اهداف آنها برای ساختن مدرسه و اقدامات فرهنگی ستودنی‌است اما روش مطرح کردن آن در رسانه‌ها صرفاً شبیه یارکشی در یک بازی سیاسی است.

دپوی اقلام ضروری مواقع بحران در انبارهای هلال‌احمر فاجعه است. پرونده بودجه سال ۹۷ هم جوری بسته شده که هر چالشی در آن در نظر گرفته‌شده به‌جز چالش زندگی در مواقع بحرانی.

شاید هلال‌احمر بهتر است روی شفاف‌سازی گزارش عملکردش با مردم بیشتر سرمایه‌گذاری کند. ظاهراً مردم بیشتر از ستادهای بحران پیگیر مطالبات بحران‌ردگان هستند. بسته‌های تشویقی برای کمک و تخصیص آیین‌های ماهیانه کمک و فرهنگ سازی رو افزایش ظرفیت انبارها برای روزهای مبادا و افزایش ظرفیت حافظه تاریخی مردم در کمک به بحران زدگان می‌تواند راه‌حل پیشنهادی برای حل معضل انبارهای غیراستاندارد باشد.

پایان پیام

کد خبر : 77340 ساعت خبر : 10:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77340
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات