به‌نام ایران به کام دبی و ترکیه

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: مصطفی قلی خسروی؛ رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: «با توجه به سابقه نمایشگاه املاک و مستغلات که یکی از مهم‌ترین خروجی‌های آن فروش آپارتمان در دوبی، ترکیه، قبرس یا سایر کشورها بوده، نمایشگاه امسال را تأیید نمی‌کنیم و نقشی در آن نداریم.»

یعنی حتا وقتی برای رونق حوزه مسکن هم قدم برمی‌داریم قراره نونش برای همه اونهایی باشه که هشتگ لاکچری پای پست‌هاشون می‌زنن و دنبال یه ویلای دنجا واسه ییلاق و قشلاق کردن تو دبی و ترکیه هستند. کاش این نمایشگاه‌ها می‌شد یه بهونه باشه برای واردات مسکن‌های پرتابل، جایی که اسمش رو بشه خونه گذاشت نه کانکس‌هایی که برای مواقع ضروری هم یک در میون بین مردم پخش می‌شه و شرایط گرفتن این کانکس‌ها از وام مسکن هم سخت‌تره.

نمایشگاه مسکن شاید قراره یه مکان عمومی واسه لابی کننده‌هایی بشه که دست رو قیمت هرچی می‌ذارن می‌تونن شکاف طبقاتی رو سه سوته بیشتر و بیشتر کنن، البته از این زاویه چیزی که ما می‌بینیم بیشتر از شکاف طبقاتیه و نیازمند یه جراحی اقتصادی فوریه. کاش موقع اون جراحی اقتصادی حواستون باشه که به ما مردم طفلکی، داروی بیهوشی چینی تزریق نکنین، ترسمون از اینکه دیگه هیچ‌وقت بیدار نشیم نیس، همین حالا هم در برابر این حجم از واردات از چین، حسابی سِر شدیو م بدون داروی بیهوشی هم می‌شه جراحی‌مون رو شروع کنین. ترسمون اینه که تو کشور خودمون جایی برای نمایشگاه‌های وطنی، حمایت از اصناف باقی نمونه. تبدیل به یه نمایشگاه بین‌المللی دائمی بشیم، شاید عنوانش قشنگ باشه اما قراره معضلات مسکن داخلی هم حل بشه، قراره عاقبت خونه‌ها و واحدهای مسکن مهر هم مشخص بشه، قراره فرمول افزایش اجاره‌بهای بومی در دسترس مردم هم قرار بگیره.

برای همه اینها باید پای درد دل وطنی‌ها بیشتر از اونهایی که قصدشون خرج ارز و سرمایه از کشوره بنشینیم. شاید یه‌جایی با این هم‌اندیشی‌ها به یه نتیجه قابل‌قبول برسیم. خیلی وقته که برای گذروندن واحدهای اجباری مسکن تو کارنامه زندگی‌مون داریم به هر دری می‌زنیم تا الان هم ما متوسط‌های جامعه به‌زور نمره‌های ناپلئونی گذروندیمش، البته اگر بانک‌ها با اون وام‌های پلکانی بذارن شیرینی این پاس کردن رو زیر زبونمون احساس کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 74827 ساعت خبر : 2:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=74827
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات