تنها راه‌حل مشکل ریزگردها برگرداندن آب منتقل‌شده خوزستان است

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: مردم گل شعارهای آب نباتی دولت را نمی‌خورند چرا که تنها راه‌حل مشکل ریزگردها، برگرداندن آب منتقل‌شده خوزستان به سایر مناطق است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آیت‌الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به سالگرد شهادت برخی از روحانیون در حادثه سرنگونی یک هواپیما از سوی رژیم بعث اظهار کرد: یکی از افتخارات روحانیت که در مکتب امام حسین (ع) و امام خمینی (ره) پرورش یافته‌اند؛ این است که درصد بالایی از شهدای اقشار این کشور، روحانی هستند و بیش از سه هزار نفر روحانی و طلبه به شهادت رسیدند. حتی در سال‌های اخیر در دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) بیشترین شهدای اقشار را روحانیون داده‌اند و جالب این است که روحانیون شهید خوزستانی، ۵۷ درصد کل روحانیون مدافع حرم هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راهپیمایی باشکوه مردم در ۲۲ بهمن اظهار کرد: حقیقتاً همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده بودند، امسال یک راهپیمایی تماشایی را مردم به نمایش گذاشتند و همه دشمنان این کشور را ناامید کردند. انصافاً مردم هم با توجه به اغتشاشات اخیر دی‌ماه امسال، با جدیت بیشتری وارد صحنه شدند و تضمین کردند حرکت انقلاب اسلامی را و ما هم عاجز هستیم از این‌همه لطف مردم ایران.

آیت‌الله حیدری افزود: البته حضور باشکوه مردم در راهپیمایی به معنی این نیست که مردم از عملکرد برخی مسئولان رضایت کامل دارند بلکه آنها گله‌مند هستند و عمده گله‌مندی مردم نیز به دو مطلب است. فساد و تبعیض مردم را به شدت ناراحت کرده است که متأسفانه در برخی از دستگاه‌ها وجود دارد و برخی مسئولان بی‌محابا راه فساد را در پیش‌گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: این دو مورد باعث مشکلاتی برای مردم شده است. بیکاری، ندادن اولویت به نیروهای بومی، تبعیض و … به علت سوء مدیریت‌ها و عملکرد بد برخی از دولتمردان است. مردم هم صریحاً خواسته خود را اعلام کرده‌اند و بحث مبارزه با فساد و تبعیض را خواسته‌اند. اگر قرار است در این کشور رفراندومی و مراجعه به رأی مردم صورت بگیرد باید این خواسته مردم در رفع فساد و تبعیض موردتوجه قرار بگیرد. مردم مخالفت خود با فساد و تبعیض را در ۲۲ بهمن در شعارهای خود نشان دادند.

امام‌جمعه موقت اهواز ادامه داد: متأسفانه برخی‌ها آدرس غلط می‌دهند و به جای اینکه مبارزه با فساد و تبعیض را جدی بگیرند موضوع رفراندوم را و سوار کردن آن عده‌ای که از قطار انقلاب پیاده شده‌اند را مطرح می‌کنند. این بحث انحرافی است و مردم بارها و بارها تنفر خود را فتنه گران و آن کسانی که فتنه ۸۸ را آفریدند اعلام کردند؛ دیگر رفراندوم برای چیست؟

آیت‌الله حیدری با اشاره به خواسته مردم خوزستان از دولت گفت: مردم این استان در کنار مبارزه با فساد و تبعیض، خواستار مقابله جدی با پدیده ریزگردها به صورت اصولی و نه به صورت آب‌نباتی و نهال‌کاری هستند. نهال‌کاری مبارزه اصولی با ریزگردها نیست. اگر خیلی هم امید داشته باشیم و سالی ۵۰ هکتار از این ۳۵۰ هزار عرصه بیابانی را نهال‌کاری کنند مردم باید ۷۰ سال منتظر باشند. کدام مردم حکیمی این گول زدن‌ها را قبول می‌کنند. تنها راه‌حل مشکل ریزگردهای خوزستان برگرداندن آب منتقل خوزستان به جاهای دیگر است.

وی عنوان کرد: همه کارشناس‌ها هم معتقد به همین امر هستند و صرفاً حرف من در نماز جمعه نیست. ۱۰ تا ۱۵ سال پیش خبری از این ریزگردها نبود و مردم اطلاع دارند. وقتی آب‌ها را منتقل کردند و زمین‌ها، مراتع، اراضی کشاورزی و تالاب‌های خشکیده شد، منبع ریزگردها فعال شد و مردم را به این روزگار انداخت. باید آب را به خوزستان برگرداند البته نه به شکلی نمایشی یعنی یک ماه آب بدهند و بعد دوباره انتقال آن آغاز شود. باید آب همان‌گونه که خداوند مقدر کرده است جاری باشد. چرا برخلاف سیر طبیعی و الهی، دولت و وزارت نیرو آب را به بهانه شرب اما برای مصارف دیگر مثل فضای سبز، کارخانه‌ها، ذوب‌آهن و کشاورزی، منتقل کنند؟ این غلط است و خلاف قانون و شرع و انصاف است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسئله ریزگردها فقط مشکل خوزستان نیست و مربوط به همه کشور است. وقتی که ریزگردها آمد، مسئولان گفتند ۷۰۰ هزار بشکه نفت کاهش تولید داشتند؛ یعنی کل مملکت متضرر شد. این ریزگردها به استان‌های دیگر هم می‌رود و همه مردم از این وضع ناراحت هستند.

امام‌جمعه موقت اهواز بیان کرد: ریزگردها صرفاً با آب حل می‌شوند ولی دولت و وزارت نیرو با وجود اینکه خیلی با آنها در این مورد صحبت کرده‌ایم، گوش نمی‌دهند و ما از شورای عالی امنیت ملی کشور و قوه قضائیه می‌خواهیم ورود کنند چرا که جرم دارد اتفاق می‌افتد. این اتفاقات ضد اسلام و مردم است

پایان پیام

کد خبر : 81482 ساعت خبر : 3:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=81482
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات