تپه پیسا یا محل تجمع معتادان+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که تپه باستانی پیسا در همدان محل تجمع معتادان شده است. البته این خبر به صورت روزانه و هفتگی تغییر می‌کنه یعنی مدام ادارات مربوطه می‌رن بیست نفر بیست نفر جمع می‌کنن منتقلشون می‌کنن بعد دوباره یه گروه دیگری از معتادان عزیز میان اونجا و اسکان می‌گیرن. به عبارتی اونجا یک جورایی تبدیل شده به ترمینال. یا مثلاً سکونتگاه موقت. بعد احتمالاً اینها به همدیگه خبرم می‌دن. مثلاً اگه بریم اونجا میان ما رو می‌برن یه جای بهتر ازمون پذیرایی می‌کنن و از این بی‌خانمانی هم نجات پیدا می‌کنیم.

به نظر من اگه این طرح در همه‌جا اتفاق بیفته می‌تونه مزایای زیادی داشته باشه. یعنی دیگه نیازی نیست کلی دستگاه برن در سطح شهر بگردند پیدا کنند یا نکنند و این عزیزان رو بخوان جمع کنند. تازه در حالت عادی اون طرف شاید نخواد بیاد بعد فرار بکنه، بعد کلی سختی برای ادارات داشته باشه. این جوری هر معتادی که بخواد حالش بهتر بشه به صورت دوره‌ای میاد به یه جای مشخص و فقط هماهنگی‌ها برای ماشین و جابجایی‌شون هست که خب خیلی از اون همه دردسرهای قبلی بهتره.

همون‌طوری که می‌دونید این تپه متعلق به ۳۵۰۰ سال پیش هست. بنابراین دوستان باید دقت کنند مکانی که انتخاب می‌کنند جایی باشه تا فرد احساس کنه می‌تونه از صفر صفر شروع کنه و مطمئن باشید انتخاب چنین جایی بی‌علت و همینطوری دیمی نیست.  اگه خونه ملک بوشهر رو نمی‌شد از چنین مواردی تخلیه کرد چون مربوط به دوره قاجار می‌شد. ولی اینجا فرد وارد فضای چند هزار ساله می‌شه و خودش می‌دونه که همه افراد رفتنی‌اند. به همین دلیل هم هر ۴۵ روز دارن می‌رن اونجا و این معتادان عزیز رو جمع آوری می‌کنند.

البته پیشنهاداتی هم داده شده. مثلاً اینکه با فضای سبز شدن اطراف این تپه و تبدیل کردن اون به پارک و بوستان این معضل برای همیشه تموم بشه. من خودم شخصاً احساس می‌کنم دقیقاً این موضوع کار درستی هست. چون ما الآن در هیچ بوستانی شاهد چنین مواردی نیستیم. حتی وقتی در گورستان هم چنین مواردی بود با بیرون کردن اون‌ها مشکل برای همیشه حل شد. به هر حال فقط خواهش می‌کنم اگه اون محدوده رو بوستان می‌کنید مراقب باشید فردا روز مجبور نباشیم بیایم اینجا بگیم تپه باستانی پیسا همدان نم برداشت و نمی‌دونم تبدیل به شفته شد

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 82418 ساعت خبر : 11:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=82418
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات