جای خالی سنت‌ها در ازدواج‌های معاصر

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: هر قومیتی با شیوه مخصوص خود خواستگاری را برگزار می‌کند و خانواده عروس هم به شیوه خاصی جواب فرد مقابل خود را می‌دهد. یکی از این شیوه‌ها برای دختران قشقایی بود که جواب خواستگار خود را با هنر می‌دادند.

اگرجواب دختران بعد از خواستگاری مثبت بود، قالی با نقش شیری که دمش روبه بالاست، می‌بافتند و برای فرد می‌فرستادند! دم پایین شیر در قالی نشان دهنده جواب منفی بود. جای این سنت‌ها رو این روزها تمام‌قد تو زندگی احساس می‌کنیم. شهری‌شدن همه قشنگی‌های زندگی رو از ما گرفته به‌جاش فیلترهای رنگی روی حال و رومون قرار داده. این روزها بیشتر خواستگاری‌ها تو فضای مجازی اتفاق می‌افته؛ به‌نشونه رضایت از خواستگاری هم بین طرفین دو تا استیکر گل ردوبدل می‌شه البته با حضور بزرگترها که امیدواریم واقعاً این‌طوری باشه.

در مرحله بعد برای نامزدی و خرید ازدواج، با چند تا نظرسنجی در فضای مجازی و استوری و لایو از فروشگاه‌هایی که تخفیف ۷۰ درصد دارن، سروته قضیه رو هم میارن و برای مراسم ازدواج هم از چند تا اینفلوئنسر رو تگ می‌کنن و به مهمون‌ها هم لایو اختصاصی از مراسم می‌رسه؛ یعنی پوشش زنده مراسم ازدواج فلانی به مراتب کامل‌تر از پوشش زنده جشنواره در حال پخش شدنه و در پایان مراسم هم هرکسی که اسم سه نفر رو تگ کنه و به کانال عروس و دوماد جوین بشه می‌تونه در قرعه‌کشی یک دستگاه خونه مبله شرکت کنه که حامی مالی صفحه مجازی‌شون برگزارش کرده و عروس و داماد هم بنا به رسم یادبود در روز بعد از عروسی می‌تونن یک عکس با یکی از اینفلوئنسرهای جامعه مجازی تو صفحه‌شون داشته باشن و اون اینفلوئنسر مربوطه هم یه اسکرین‌شات از صفحه‌شون با یک تگ تو استوری به عنوان کادوی عروسی بهشون هدیه می‌ده و بعد از اون شمارش معکوس برای طلاق گرفتن شروع می‌شه بالاخره آمار هر دقیقه ۳ طلاق باید از یه‌جایی تأمین بشه! شما همین‌جوری که داری حساب‌کتاب می‌کنی حال کسی رو در نظر بگیر که داره یه قالی با طرح یه شیر با دم سربالا می‌بافه و قراره زندگی مشترک رو با یه حس قشنگ شروع کنه.

پایان پیام

کد خبر : 77084 ساعت خبر : 10:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77084
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات