خطای پزشکی و دستگاه روزشمار مرگ بیمار

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: تیمی از محققان دانشگاه استنفورد آمریکا برنامه کامپیوتری را طراحی کرده‌اند که قادر است زمان مرگ بیماران را پیش‌بینی کند. این محققان می‌گویند تاکنون پیش‌بینی‌های برنامه کامپیوتری آنها تا ۹۰ درصد دقیق و درست بوده‌است. این برنامه کامپیوتری با استفاده از یک هوش مصنوعی کار می‌کند. بنا به اعلام این دانشمندان تاکنون فایل پزشکی ۱۶۰ هزار بیمار کودک و بزرگسال مرکز پزشکی استنفورد و همچنین بیمارستان کودکان لوسیل پاکارد آمریکا با این برنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. مواردی شامل تشخیص بیماری، روش‌های انجام شده برای درمان آن و داروهای مورد مصرف بیمار توسط این برنامه کامپیوتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این الگوریتم تاکنون داده‌های ۴۰ هزار بیمار را مورد آنالیز دقیق قرار داده و تا ۹۰ درصد پیش‌بینی‌های آن دقیق و درست بوده‌است.

البته به جز داروهای مصرفی باید اینکه کدوم دکتر قراره بیمار رو عمل کنه؛ چی قراره تو شکم بیمار جا بمونه؟ کی قراره مشخص بشه که یه‌چیزی تو شکم بیمار جا مونده و بیمار از چه داروی بیهوشی در طول عمل استفاده می‌کنه هم به‌عنوان داده‌های اطلاعاتی وارد دستگاه بشه.

البته پیشنهاد می‌کنیم که در کشورهایی که خطای پزشکی نمک عمله از این دستگاه‌ها استفاده نکنن لااقل تا زمانی که دستگاه رو بومی نکردن ازش استفاده نکنن، چون در این صورت عدد خروجی با طول عمر واقعی بیمار سالیان سال تفاوت داره.

برای استفاده از این دستگاه‌ها در مقیاس کلان هم در بعضی از کشورها حواستون به هکرها باشه چون هستن دکترهایی که هر کاری می‌کنن تا قصور پزشکی رو گردن نگیرن، نمونه‌اش هم همون پزشک اردستانی که گفته زیر روده‌های بیمار ممکنه هر چیزی جا بمونه؛ وظیفه پرسنل اتاق عمله که چک کنه. البته قصوری از این دست فقط تو سریال‌های آموزشی پزشکی اون‌هم واسه تخت نبودن فضای سریال اتفاق می‌افته که خوشبختانه پزشکان وطنی یه‌تنه دارن سوژه این سریال‌ها رو فراهم می‌کنن و در زمینه تولید پزشکان حواس‌پرت که یه‌چیزی تو شکم بیمار جا می‌ذارن به خودکفایی کامل رسیدیم و می‌تونیم از هنرنمایی‌هاشون یه سریال طولانی ۳۰۰ قسمتی بنویسیم!

پایان پیام

کد خبر : 77344 ساعت خبر : 10:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77344
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات