داف و شاخ در روم باستان

همدیگر را داف و شاخ و پلنگ صدا می‌کردند. آن‌ها نمی‌گفتند ازدواج کردیم. به دوستان و آشنایان می‌گفتند رل زدیم.

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: طبق یک افسانه‌ی مشهور در سده سوم میلادی، حدود ۲۷۰ سال پس از میلاد مسیح، در روم باستان، در دوران فرمانروایی کلودیوس دوم، مردی به نام والنتین (ولنتاین) می‌زیسته ‌است. کلودیوس عقیده داشت مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای مردان جوان امپراتوری روم قدغن می‌کند. والنتین معتقد بود که این حکم ناعادلانه است؛ لذا مخفیانه تمام تلاش خود را صورت داد تا دستان پسران و دختران عاشق را در دست هم بگذارد. سایت همسریابی راه انداخت اما کلودیوس دوم آن را فیلتر کرد. چت‌رومِ «دخترپسرهای خفن» راه انداخت، اما پلیس روم باستان آن را بست. مکان جور کرد، شهرداری رُم آن را خراب کرد. مراسم عقدکنان و پاتختی با عاقد در محل برگزار کرد، اماکن پلمپش کرد. به پسرها چشمک زدن یاد می‌داد تا در خیابان فرشته از آن استفاده کنند، اما به دقیقه نکشیده، خیابان فرشته پُر می‌شد از ون‌های گشت امپراتوری روم باستان.

خلاصه والنتین (ولنتاین) تمام تلاشش را کرد تا آمار ازدواج را افزایش دهد اما دخترها و پسرها بعد از آن که با یکدیگر آشنا می‌شدند، به جای ازدواج با یکدیگر، فقط سوار مرکب می‌شدند و در خیابان‌های شمال رم دوردور می‌کردند. آن‌ها به یکدیگر همسر و نامزد نمی‌گفتند. همدیگر را داف و شاخ و پلنگ صدا می‌کردند. آن‌ها نمی‌گفتند ازدواج کردیم. به دوستان و آشنایان می‌گفتند رل زدیم. حتا بعضی‌ها به جای همین رل زدیم، می‌گفتند: مخ زدیم.

خلاصه وقتی والنتین این وضع عشق و عاشقی را دید خودش را به پلیس معرفی کرد و در روز ۱۴ فوریه در حالی که داشت به حال و روز عشق‌های امروزی افسوس می‌خورد، اقدام به خودکشی کرد. خیلی‌ها اعتقاد داشتند والنیتن خودکشی نکرده و به دست افرادی کشته شده است و خیلی‌ها هم می‌گفتند دوربین‌های مداربسته‌ی زندان همه چیز را نشان می‌دهند. در نهایت اما والنتین به عنوان قدیسه‌ی عشق معروف شد و همه‌ی مردم جهان در روز ۱۴ فوریه به یاد والنتین عشق پاک را پاس می‌دارند. عشقی که در آن صداقت و ایثار و وفاداری موج می‌زند، نه عروسک خرس قرمز و شکلات و شاخ و پلنگ و عجیجم و عجقم و این کوفت و زهرمارها.

پایان پیام

کد خبر : 81234 ساعت خبر : 12:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=81234
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات