دره شگفت‌انگیز شیرز لرستان را ببینید+فیلم

دره شگفت‌انگیز شیرز لرستان را ببینید+فیلم

در میان همه مناطق گردشگری لرستان، دره شیرز کوهدشت به طور غافل‌گیرکننده‌ای با بقیه تفاوت دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طبیعت لرستان پر است از مناطق دیدنی و مناسب گردشگری. کوه‌ها،آبشارها، رودها و جنگل‌های انبوه بلوط و دسترسی جاده‌ای مناسب پتانسیل بالای لرستان در زمینه گردشگری را نشان می‌دهد.

اما در میان همه مناطق گردشگری لرستان، دره شیرز کوهدشت به صورت غافل‌گیرکننده‌ای با بقیه تفاوت دارد. دره‌ای که چهار گزینه مورد نظر طبیعت‌گردان را درخود جای داده است. کوه‌های سبز و بلندبالا، پوشش گیاهی و درختان انبوه، آبشار زیبا و رودی که از تا پایان دره گردشگر را همراهی می‌کند.

دره زیبای شیرز در محل به‌هم‌رسیدن سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان قرار گرفته است و بهتری راه دسترسی به آن از شهرستان کوهدشت لرستان و جاده اولادقباد است. این دره تا کوهدشت ۵۵ کیلومتر فاصله دارد و همه این مسیر جاده آسفالت است.

این تنگه در ارتفاع ۱۱۰۰ متری دریا در ضلع شرقی رشته کوه وره‌زرد و در مجاورت رودخانه سیمره که شاخه‌ی اصلی کرخه است، واقع شده. دره شیرز ۵ کیلومتر طول دارد و در میان آن رودخانه‌ای در جریان است که در دهانه ورودی به رودخانه سیمره می‌پیوندد.

دره شیرز با اوصافی که خواندید، علاوه بر اینکه مکان مناسبی برای گردشگری است، فرصت بی‌نظیری برای عکاسان است. تصاویر طبیعت و اشکال شگفت‌انگیزِ صخره‌ها و دیواره‌های این دره بدون شک طرفداران زیادی خواهد داشت.

با همه این زیبایی‌ها و شگفتی‌ها، آنچنان که باید به این منطقه توجه نشده است. ایجاد امکانات مناسب برای آسایش و مهم‌تر از آن امنیت گردشگران، می‌تواند دره شیرز را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

گزارش تصویری از فصل بهار این منطقه گردشگری را ببینید:

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

عکاس: بهمن ابراهیمی و علی ساکی

کد خبر : 81369 ساعت خبر : 12:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=81369
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات