در شبکه‌های خصوصی فضا از صداوسیما بازتر است

در شبکه‌های خصوصی فضا از صداوسیما بازتر است

سریال «سایمدانگ» با بازی بازیگر نقش «یانگوم» و با دوبله مینو غزنوی و منوچهر والی‌زاده از پنجم بهمن ماه از شبکه‌ای تعاملی پخش خواهد شد. در نشستی که برای افتتاح پخش این سریال برگزار شد، مسوولان شبکه تیوا درباره‌ی رقابت شبکه‌های خصوصی با رسانه ملی چنین توضیح دادند، «مگر جنگ است که بخواهیم صداوسیما را تهدید کنیم، هدف از راه‌اندازی شبکه‌های خصوصی این است که مشترکان و مردم به محتواهایی که مجاز است اما در تلویزیون قابل دسترس نیست، دست یابند.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نشست خبری مجموعه کره‌ای «سایمدانگ» با حضور عوامل شبکه تیوا شامل مهدی داوری (رییس هیات مدیره)، محمد بزرگی (مدیرعامل) و مجید صحاف (از اعضای هیات مدیره) برگزار شد و عوامل درباره‌ی نقش سریال‌های کره‌ای در محتوای سمعی و بصری روز و روند دوبله و نمایش این سریال کره‌ای و همچنین ارائه‌ی برنامه‌های آتی تلویزیون تعاملی تیوا مطالبی را بیان کردند.

داوری در ابتدای این نشست درباره‌ی شبکه تعاملی تیوا توضیح داد: این شبکه به صورت ارائه‌ی برنامه‌های تلویزیونی در بستر اینترنت از سال گذشته راه‌اندازی شد؛ البته بحث راه‌اندازی آن از ۱۰ سال گذشته مطرح بود که پس از اینکه شرایط مجوز مهیا شد سال گذشته صداوسیما در مناقصه‌ای که برگزار کرد پنج شبکه خصوصی را مجوز داد تا فعالیت‌های خود را در راستای تولید و پخش برنامه‌های مختلف برای مخاطبان ارائه دهند.

در شبکه‌های خصوصی فضا از صداوسیما بازتر است

او درباره‌ی خرید مجموعه «سایمدانگ» اظهار کرد: این مجموعه اولین سریالی است که به صورت اختصاصی توسط شبکه تلویزیونی تیوا خریداری شده و از پنج‌شنبه (پنجم بهمن‌ماه) پخش خواهد شد.

داوری در پاسخ به اینکه چرا از میان خیل عظیم سریال‌های خارجی، تیوا پخش سریالی کره‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ است، یادآور شد: قرار است در آینده سریال‌های خارجی دیگری را هم در معرض دید مردم قرار بدهیم اما یکی از علت‌های انتخاب‌مان برای این سریال، گرایش مردم ایران به سریال‌های کره‌ای است.

او در توضیح دیگری مطرح کرد: از طرفی ما در کشورمان مشکل حق کپی‌رایت داریم و با شرکت‌های بزرگ دنیا نمی‌توانیم عقد قرارداد کنیم اما در آینده سریال‌های جذابی را در تیوا خواهید دید که قرار است آن‌ها را هم به مجموعه اضافه کنیم.

رییس هیات مدیره تیوا سپس با اشاره به سریال سایمدانگ عنوان کرد، در ارتباط با انتخاب این مجموعه نیز سیاست ما بر این بوده است که حق کپی رایت را رعایت کنیم ولو نتوانیم برخی محتواها را رعایت کنیم. در حال حاضر حق کپی‌رایت با ماست و اگر تلویزیون هم برای پخش این سریال پیشنهادی داشته باشد مذاکراتی را هم با آن‌ها شروع می‌کنیم. در قراردادی که لحاظ شده است شرایط به گونه‌ای است که شرایط در شبکه تیوا بازتر است.

در ادامه محمد بزرگی، مدیرعامل شبکه تیوا نیز درباره تلویزیون اینترنتی مطرح کرد: تلویزیون‌های اینترنتی بیش از یک دهه است که راه‌اندازی شده‌اند اما یکی از موانعی که ما با آن مواجه بودیم فرهنگ‌سازی مردم برای استفاده از محتوا در این بستر است. اینکه مردم بدانند از این به بعد سریال‌ها را هر زمان در هر کجا می‌توانند ببینند اتفاقی است که در این بستر فراهم شده است اما نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که در این راه سخت و دشوار رسانه‌ها تأثیر بسزایی دارند.

او درباره مجموعه کره‌ای سایمدانگ نیز مطرح کرد: سریال «سایمدانگ» محصول سال ۲۰۱۶ کره است. هنرپیشه اصلی این سریال بازیگر نقش یانگوم است که در پایان این نشست اعلام شد مجموعه «سایمدانگ» در ۳۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای پخش خود را از روز پنج‌شنبه (پنجم بهمن‌ ماه) آغاز خواهد کرد و تاکنون نیز ۱۵ قسمت از این مجموعه به مدیردوبلاژی زهره شکوفنده و بازیگران نقش اصلی مینو غزنوی و همچنین منوچهر والی‌زاده دوبله شده است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 75255 ساعت خبر : 6:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=75255
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات