دولت پولی ندارد و از جیب مردم این کار را می‌کند

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلی: چالش کلمه‌ای ست که خود کشور الان به آن دچار است ولی وقتی قرار است چالش‌های کشوررا یک سیاستمدار توضیح دهد معنی آن کاملا متفاوت می‌شود. امشب رضا رشیدپور مجری برنامه حالا خورشید که به گفتگو‌های چالشی معروف است با آقای رییس جمهور روحانی مصاحبه‌ای زنده روی آنتن شبکه یک داشته است. گفتگو با یک سیاست مدار با یک فوتبالیست یا هنرمند فرق می‌کند. وقتی قراراست شخص رییس جمهور روبروی شما باشد دیگر نمی‌شود‌‌ همان سوال‌های چالشی که از هنرمند یا فوتبالیست می‌پرسیدی را بپرسی. چون زبان سیاست زبان پیچیده‌ای ست برای همین وقتی سیاست مداران جرف می‌زنند اکثرمردم عادی متوجه نمی‌شوند چون جمله بندی این اشخاص طوری ست که وقتی می‌خواهند درباره بالا رفتن قیمت دلار توضیح بدهند یا درباره رسیدگی به عملکرد زلزله‌ها کلمات را طوری کنار هم می‌چینند که ناگزیر قانع می‌شوی و ما هم که مردمان قانعی هستیم. ما مردم اینقدر به سیاست مدار‌ها اعتماد داریم که نیازی نمی‌بینیم مسائل را زیاد برای ما بشکافند همین یک توضیح کوچک که می‌دهند ما قانع می‌شویم. برای مثال یک جایی ا ز صحبت‌ها آقای رشید‌پور می‌پرسد ما درباره قیمت دلار خیالمان راحت باشد؟ آقای روحانی هم می‌گوید: بله و به همین راحتی خیال ما مردم راحت می‌شود.

رییس جمهور در جایی دیگر می‌گوید که وعده من در انتخابات امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت است. من همین جا فکر می‌کنم که کشور جدیدی درحال ساخت است که از وجودش ما بی‌خبریم. مردم آنچنان در امنیت به سر می‌برند که تا هوا تاریک می‌شود یک عده با شوکر و سلاح سرد برای حفظ امنیت در خیابان مردم را درب منزلشان همراهی می‌کنند و آنقدر آرامش ما عمیق است که خیلی از جوانان از فرط خوشی فریاد زنان به خواب ابدی می‌روند. آزادی عمل در این کشور از نیویورک هم بیشتر است هیچ کجای دنیا نمی‌توانید هر کاری می‌خواهید بکنید هر جوری می‌خواهید زندگی کنید و دست آخر هم که گند کار‌هایتان درآمد ظرف سه ساعت به وطن دوم خود کانادا بروید.

و واژه آخر که من شدیدا بهش علاقه قلبی دارم پیشرفت است. درست است که ما یک کشور جهان سوم یا به قولی در حال پیشرفت هستیم. ولی با این آهنگ آهسته‌ای که ما در پیش گرفته‌ایم صد سال بعد تازه تصمیم می‌گیریم که مشکلات امروز تقصیر چه دولتی بوده است. صادقانه‌ترین جمله‌ای که رییس جمهور روجانی در گفتگویش اعلام کرد این بود که دولت پولی ندارد و از جیب مردم این کار را می‌کند. از این واضح‌تر نمی‌شد توضیح داد بنابراین چالش اصلی کشور ما میزان پول مردم است چون هر چه میزان پول مردم بیشتر باشد دولت دسترسی‌اش به جیب مردم آسان‌تر می‌شود و کشور به شدت دچار پیشرفت می‌شود و رونق اقتصادی برمی گردد.

پایان پیام

کد خبر : 74641 ساعت خبر : 1:44 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=74641
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

الان برای زدن ماست بندی صد جور مجوز لازمه چجور میشه بانک مجوز نداشته باشه
بله حرف خوبی بود اما دزدها کجا هستند چرا روحانی میخاد از جیب ملت هزینه کنه
پولها کجاست
اها اشنا هستند؟؟؟؟