رسانه می‌خواهیم برای آن چه نگفته‌ایم

رسانه می‌خواهیم برای آن چه نگفته‌ایم

پریسک یک رسانه‌ است که می‌تواند بخش زیادی از مسائلی را که در منطقه ما به تعویق افتاده یا در مورد آن هیچ صحبتی نشده و نادیده گرفته شده را بازگو کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ایرج رحمانپور خواننده موسیقی لری در مراسم جشن سالگرد فصل‌نامه پریسک که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد گفت: بدون هیچ تعارفی این نشریه باید به پول برگردد تا دوباره نشریه تولید شود و این پول را ما و کسانی که مخاطب نشریه هستیم، باید بپردازیم، واقعا خریدن این نشریه و تقویت آن به لحاظ مالی، یکی از وظایف بزرگی است که ما داریم، چرا که ما در منطقه‌ خود تریبون کمی داریم و پریسک یکی از رسانه‌هایی است که می‌تواند بخش زیادی از مسائلی را که در منطقه ما به تعویق افتاده یا در مورد آن هیچ صحبتی نشده و نادیده گرفته شده، بخشی از آن‌ها را در حد توان خودشان، در حد توان خودشان مطرح کنند و تریبونی شوند برای منطقه‌ای که خیلی دوست دارند.

این خواننده سنتی تصریح کرد: واقعا ما اگر تلویزیون و صدا و سیمای رسمی داریم باید ارتباطی بین آنها باشد، من خیلی ارتباطی بین آن‌چه که ما داریم و آن صدا و سیمای رسمی‌مان نمی‌بینم، یعنی آن صدا و سیمایی که رسما قرار است صدای ما مردم لرستان باشد را نمی‌بینم.

رحمان‌پور ادامه داد: تهران یک تقسیمات جغرافیایی روی کاغذ است و رسما از آن استفاده می‌کنیم، وگرنه روی هیچ موضوع خاصی، روی هیچ کلمه‌ای، واژه‌ای، هیچ تاکیدی نداریم، خوشبختانه روز به روز به سمت آگاهی، به سمت حقوق و حرف‌زدن از حقوق، احقاق حقوق اقلیت می‌رویم، بحث‌های ما هراندازه که منطقی‌تر شود و شکل تحقیق و پژوهش پیدا کند سخنان ما هم آسان‌تر می‌شود.

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما اظهار کرد: صدا و سیمای رسمی‌مان که جواب نمی‌دهد، تک‌تک چیزهایی که به وجود می‌آید باید تقویت کرد، همه اهالی موسیقی، اهالی هنر، استاد قاسمی و دوستانی که کارهای بوم‌پژوهی می‌کنند را باید تقویت کرد، دراصل با خرید مجلات و فصل‌نامه و آثار آنها و با ایجاد امکان مالی باید دلسوزان خود را حمایت و تقویت کنیم.

این خواننده تصریح کرد: اگر بسیاری از نشریات کتبی و رسانه‌‌ها دنیا هنوز زنده‌اند و هنوز کار می‌کنند برای این است که برای پدیدآورندگانشان پول تولید می‌کنند و تولیدکننده ثروت هستند، اگر در دنیا هنوز تیراژ خیلی از نشریات بالا است نشان می‌دهد که آن‌ها هنوز می‌فروشند و هنوز مشغول به کار هستند، این نشریات برای اینکه تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شوند برای پدیدآورندگانشان برگردان پول دارند.

رسانه می‌خواهیم برای آن چه نگفته‌ایم

رحمان‌پور اضافه کرد: همه روش‌های درآمدزایی دنیا را باید دید، از روش‌های داخلی و بومی و به طور کلی از همه ابعاد باید استفاده کرد و علی‌رغم اینکه به گذشته خودمان می‌پردازیم، باید نگاهی هم به آینده داشته باشیم، دیگر نشریه نداشتند و مردم شفاهی بودند، اما چکار می‌کردند که بچه‌هایشان ضرب یاد می‌گرفتند، تقسیم یاد می‌گرفتند، وطن‌پرستی، اخلاق نیکو، دوست‌داشتن و همه این‌ها را یاد می‌گرفتند؟ البته باید نگاهی به گذشته هم داشت و از تجربه گذشتگان بهره لازم را برد.

وی عنوان کرد: ما در گذشتگان پژوهش کنیم، خیلی از آن‌ها را می‌شود به‌عنوان تجربه برای این رسانه‌ استفاده کرد، خیلی نکات مثبت و قوی در آن‌ها وجود دارد، واقعا مردمی که این همه آفرینش‌ها را دارند نمی‌توان کنار گذاشت، اینکه این همه تجربه برای یک فرهنگ بدوی چوپانی باشد جای تعجب دارد.

این خواننده موسیقی لرستان اظهار کرد: گذشتگان بارها مورد تعارض فرهنگی قرار گرفتند اما سعی کردند فرهنگ خود را حفظ کنند، آنها در قالب بازی، قصه، آیین، همه تجربه‌ها را داشتند و نسل به نسل به ما منتقل کردند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

انتهای پیام

کد خبر : 73918 ساعت خبر : 12:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=73918
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات