سمور سنگی در الموت+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که سمور سنگی در الموت غربی قزوین برای نخستین بار دیده شد. ای سمور سنگی! خیال کردی که اگر شب‌زی هستی و شب‌ها میای بیرون ما نمی‌بینیمت. نه سمور جان. می‌بینیم که هیچی، عکست رو هم گرفتیم، خبرش رو هم رفتیم، اگه دسترسی داری برات عکسهاش رو هم می‌فرستیم تا خودت هم ببینی. یعنی شانس آوردی که نسبت به سمور جنگلی هم خزت خشن‌تر هست، هم پوستت نازک‌تر هست و به خاطر همین خیلی مشتری نداری. البته لزوماً شکارها ارتباطی به تعداد مشتری‌ها نداره. بلکه به مزاج و سلیقه شکارچی بستگی داره. اینها رو گفتم که شاید به هرحال بتونم ذره‌ای از تحت تعقیب بودن این سمور سنگی کم کنم.

حالا خوبه « اسم » این سمور سنگی هست. بعضی دلشون سنگی هست. یعنی احتمال داره هر چیزی رو که بتونن، شکار کنن، بگیرن و ببرن. حتی برن به یک کشور دیگه مثل کانادا یا قطر. اینکه برخی از جانداران عزیز گاهی اوقات در برخی مناطق پیدا می‌شن هم نکته عجیب، جالب و خوبیه. یعنی شکارچی تا حالا نتونسته اون موجود رو ببینه. بعد یک دفعه الان خبرش رو می‌شنود، غافلگیر می‌شه می‌گه ای بابا، از این‌ها هم داره. بعد چون سمور رو خیلی افراد با یک حیوان دیگه مثل راسو اشتباه می‌گیرند، خیلی دنبالش نمیرن. چون توان ایستادن در مقابل سلاح دفاعی اونها رو ندارن. گاهی اوقات هم اینها می‌آن بیرون که اعتراض کنن. یعنی به ما می‌گن شما دارید روی زمین چی کار می‌کنید که ما اون زیر خاک و اونجایی هم که قایم شدیم آسایش نداریم.

به نظرم اصلاً هیچ موجودی تا حالا منقرض نشده. الان ما حتی در کشورهای دیگه هم خبر داریم که حتی حیوانی که صد سال هست که فکر می‌کنند منقرض شده در استرالیا یک‌دفعه پیدا میشه. این نشون می‌ده که اگه روزی دایناسور هم دیدید خیلی تعجب نکنید. خدا رو شکر با روحیات و اخلاق دایناسورها در زندگی روزمره‌مون مواجه شدیم و تجربه روبرو شدن با اونها داریم.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 82281 ساعت خبر : 12:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=82281
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات