شغل‌هایی که به پلیس فتا ختم می‌شود

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: همین الان که شما دارین این متن رو می‌خونین یه سری شغل جدید در حال تولیده، این مشاغل بیشتر در حوزه هنر و فرهنگه یعنی هرکی از خونه باباش قهر می‌کنه با همین دغدغه وارد این حوزه می‌شه و آخرش هم توسط پلیس فتا از این حوزه خارج می‌شه.

کسب و کارهای مجازی برای رونق گرفتن راه‌درازی رو باید پیش بگیرن، ممکنه اونها تو حسابو کتاب‌های مالی شخصی‌شون در حال سوددهی هم باشن اما واقعیت اینه که تبصره‌ها و تک‌ماده‌های قانونی زیادی برای حمایت از اونها باید تصویب بشه. داشتن یه پایگاه آماری و ساماندهی مشاغل مجازی و حتا اعطای وام رو به این مشاغل باید جدی گرفت، وقتی شما یه داب‌اسمش کار با دو میلیون نفر دنبال‌کننده هستی می‌تونی در آینده‌ای نزدیک سر از تئاتر هم دربیاری اما برای اینکه تو ذوق مخاطبت نخوره لازم نیست خیلی خاک صحنه بخوری هرچند که گاهی این چرخش و تغییر موضع جواب نمی‌ده و مخاطبت ترجیح می‌ده که همون حجم اینترنت رو بخوری تا خاک تئاتر!

رونوشت این داستان قراره برسه به دست همه کانال‌های خرید از ترکیه، اینگلیس؛ آمریکا، بنگلادش، گینه بیسائو و مالزی و تایلند. به همه اونهایی که برای شغل دنبال یه بهونه‌ان و حالا یه شغل شراکتی با دوست و فامیل و آشناشون تو این کشورها دارن، البته اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنیم و قرار باشه که واقعی باشن و الکی و فیک و کلاهبرداری نباشن. رونوشت قراره می‌رسه به دست اونهایی که قراره حامی تولید ملی باشن، قراره جلوی قاچاق کالا رو بگیرن و قراره این مشاغل تازه و جذاب و وسوسه‌انگیز با حاشیه سود بالا رو حمایت کنن، ما نمی‌دونیم برنامه‌شون درباره کسب‌وکارهای مجازی چیه، نمی‌دونیم چه‌جوری قراره به یه تعادل تو صادرات و واردات برسیم جوری که کمر تولید کننده داخلی شکسته نشه اصلاً نمی‌دونیم برنامه‌ای هست یا ترجیح می‌دیم ادای برنامه‌دارها رو دربیاریم، اما هرچی که هست حواستون همزمان به بازار داخلی هم باشه، این یه مطالبه بزرگ و همگانیه.

تب صفحات مجازی و مشاغل مجاری همه رو فرا  گرفته، به‌نظر می‌رسه این مشاغل شیک و مجلسی‌ترن  و برای خیلی‌ها شغل دوم خوبی محسوب می‌شن، فقط این وسط حواسمون باشه که رویکرد حمایتی هم نیاز به برنامه‌ریزی داره، به نقشه‌های پشتبان و اعتبار سنجی و اختصاص ردیف‌های بودجه. متقاضیان این شغل برای رسمی کردن شغلشون به نهادهای مختلفی ارجاع می‌شن و نشان اعتماد الکترونیکی بهترین برنامه دولت برای حمایت از اونها تا اینجاست، کاش تو بخش حمایت از مصرف کنندگان هم یه جهش خوب رو داشته‌باشیم و درجا نزنیم!

پایان پیام

کد خبر : 73868 ساعت خبر : 12:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=73868
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات