شکارچیان گراز در دو شهرستان لرستان دستگیر شدند

خرم‌آباد- شکارچیان گراز در دو شهرستان لرستان که اقدام به شکار ۵ راس گراز کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شکارچیان گراز در دو شهرستان خرم آباد و سلسله لرستان دستگیر شدند.

رئیس منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد از دستگیری ۲ نفر متخلف شکار غیر مجاز گراز و کشف و ضبط ۲ قبضه اسلحه و لاشه ۴ راس گراز از این متخلفین در حاشیه این منطقه خبر داد.

شکار ۴ راس گراز در خرم آباد

علیرضا رحیمی گفت: در پی گشت وکنترل یگان حفاظت منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد برای حفاظت و حراست از محیط زیست و جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز در حاشیه این منطقه حفاظت شده، ۲ نفر متخلف که اقدام به شکار ۴ راس گراز کرده بودند؛ دستگیر و از آنها ۲ قبضه اسلحه و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

رحیمی اظهار داشت: با عنایت به اینکه عمل ارتکابی صورت گرفته بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می شود؛ پرونده این متخلفین پس ازبازجویی مقدماتی و اخذ جرایم زیست محیطی به میزان ۳۲ میلیون ریال برای رسیدگی به دادگستری ارجاع که پس از رسیدگی پرونده، حکم بازداشت این متخلفین توسط قاضی پرونده صادر شد.

وی افزود: ادوات کشف شده طبق ماده ۱۴ قانون شکار و صید تا پایان دادرسی و صدور رای قطعی زیر نظر سازمان به صورت امانی نگهداری می شوند.

رئیس منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد از تمامی دوست داران محیط زیست درخواست کرد که تخلفات زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگری گزارش واصله اقدام شود.

لاشه یک راس گراز در سلسله کشف شد

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سلسله نیز از دستگیری ۲ نفر متخلف شکار غیر مجاز گراز و کشف و ضبط یک قبضه اسلحه و لاشه یک راس گراز  از این متخلفین خبر داد.

طاهر فتح الهی گفت: در پی گشت وکنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان سلسله برای پایش زیستگاه های حیات وحش در منطقه جنگلی کاکارضا، ۲ نفر متخلف که به وسیله سگ های شکاری اقدام به شکارغیر مجاز یک راس گراز کرده بودند؛ دستگیر و از آنها یک قبضه اسلحه گلوله زنی و ۱۳ عدد فشنگ و یک رشته قطار کشف و ضبط شد.

فتح الهی اظهار داشت: با عنایت به اینکه عمل ارتکابی صورت گرفته بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می شود؛ پرونده این متخلفین پس ازبازجویی مقدماتی و اخذ جرایم زیست محیطی به میزان ۸ میلیون ریال به منظور رسیدگی به دادگستری ارجاع و ادوات کشف شده طبق ماده ۱۴ قانون شکار و صید تا پایان دادرسی و صدور رای قطعی زیر نظر سازمان به صورت امانی نگهداری می شوند.

پایان پیام

کد خبر : 73945 ساعت خبر : 9:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=73945
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات