صمدیان: زیر سایه و نور دولتی‌ها نبودیم

نشست پانزدهمین جشن «تصویر سال» و جشنواره «فیلم تصویر» در حالی با یادی از هواپیمای سقوط کرده تهران به یاسوج برگزار شد که دبیر آن گفت: ما تا به حال زیر سایه و نور دولتی‌ها نبوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیف‌الله صمدیان در ابتدای این نشست با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اظهار کرد: من برای بازماندگان این حادثه آرزوی صبر دارم و امیدوارم صنعت هواپیمای ایران زیر سایه خصومت‌ها، شیطنت‌ها و ناهنجاری‌های سیاسی و اقتصادی قرار نداشته باشد.

او با اشاره به اینکه پانزدهمین دوره این رویداد برگزار می‌شود، بیان کرد: برای رسیدن به این عدد نمی‌دانید از چه مسیری عبور کردیم، آن هم در کشوری که برخی افعال ظاهرا امکان‌پذیر نیست و برای رسیدن به یک توافق در عرصه فرهنگ نامحتمل به نظر می‌رسد.

صمدیان که پیش از ظهر ۲۹ بهمن‌ماه در خانه هنرمندان ایران سخن می‌گفت، اضافه کرد: تصویر سال به عنوان یک استثنا تنها رویداد فرهنگی ایران است که فارغ از سیاست‌زدگی‌های فرهنگی دوام آورده است. ما تا به حال زیر سایه و نور دولتی‌ها نبوده‌ایم.

دبیر تصویر سال گفت: ۱۵ سال جشن تصویر سال یک سفره غنی از نظر فرهنگ و هنر است اما بسیار ساده وبدون اتکا به بودجه دولتی. همه گروه‌های فکری، سیاسی و فرهنگی بدون لباس سیاست‌زدگی دور آن نشسته‌اند.

ادامه دارد

پایان پیام

کد خبر : 82003 ساعت خبر : 5:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=82003
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات