قرار سبز هفته اول بهمن‌ماه ۱۳۹۶

پایگاه خبری گلونی، مهناز دیواندری: برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سازی در خصوص محیط زیست و منابع طبیعی و مسائل مربوط به آن مرتبط با آن توسط کنشگران و فعالان عرصه‌ی محیط‌زیست سبب شده تا قشر عمومی مردم در مقوله‌ی حفاظت از محیط زیست با انجمن‌ها و سمن‌های مردم نهاد همیار و همراه شوند.

در اولین هفته از بهمن‌ماه برنامه‌های متنوعی در جای جای ایران انجام شد که به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم؛ در ذیل به گوشه‌ای از این برنامه‌های انجام شده اشاره‌ای خواهیم داشت:

۱_ قرارسبز در شهر لاهیجان استان گیلان

کلاس آموزشی به شیوه و زبان کودکانه توسط کارگروه کودک نوجوان انجمن بوم‌بانان گیلان در مدرسه سبز سما اجرا شد. همچنین آموزش در خصوص اهمیت هوای پاک و عوامل آلودگی آن در دبستان‌ دخترانه‌‌‌غیرانتفاعی‌ علم‌و‌دانش به مناسبت روز هوای پاک انجام شد.

۲_ قرارسبز در شهر شیروان استانخراسان شمالی

نوشتن پیام با در بطری های بازیافتی جمع‌آوری شده توسط گروه طنین پاکبانان شیروان ونوشتن پیام با همکاری مربی بهداشت مدرسه سما و دانشجویان بهداشت مدارس دانشکده سما در شهرستان شیروان خراسان شمالی انجام شد.

۳_ قرارسبز در شهر مهاباد استان آذربایجان غربی

انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد به مناسبت هفته هوای پاک دو برنامه را در میدان شهرداری مهاباد و کمپ تفریحی سێ کانیان همراه با کوهنوردان با محوریت: امضای عهدی دوباره با آسمان پاک با شعار (هوای هوامون رو داشته باشیم)، توضیح تاثیر آلودگی هوا بر رصد ستارگان برای شهروندان علاقه‌مند به بحث نجوم توسط کارشناس مربوطه، ساخت دست نوشته با شعار مربوط به هوای پاک با ته سیگار، اکید بر طرح ملی سەشنبەهای بدون خودرو، پخش کیسه زباله داخل ماشین بین رانندگان، نصب شعارهای زیست محیطی در معابر، اجرای طرح مهر سبز که شامل جمع آوری کتب و کاغذ قابل استفاده و غیر قابل استفاده به نفع مدارس مناطق محروم و مرزی را در سطح شهر برگزار کردند.

۴_ قرارسبز در شهر سبزوار استان خراسان رضوی

به همت انجمن سرزمین بادغوث دانش آموزان دبستان غفوری به مناسبت روزهوای پاک همزمان در ۵نقطه پرتردد شهر با در دست داشتن پوسترهایی اهمیت داشتنِ هوای پاک رابه مردم یادآوری وبروشورهایی درهمین رابطه نیز توزیع کردند.

۵_ قرارسبز در مسجد سلیمان استان خوزستان

اولین سمینار تخصصی ریزگردها و محیط زیست در مسجدسلیمان که به همت اداره حفاظت محیط زیست، شرکت بهره برداری نفت وگاز مسجدسلیمان، دانشگاه آزاداسلامی و با مشارکت انجمن دیده بان دوستداران محیط زیست، انجمن طنین طبیعت مسجدسلیمان برگزار شد، که به بیان جزییاتی در خصوص چگونگی ایجاد ریزگردها، اثرات و پیامدها و راهکار مقابله با آن پرداخته شد.

۶_ قرارسبز در شهر آبدانان استان ایلام

آموزش وفرهنگ سازی درخصوص مسائل محیط زیستی بحران آب و تفکیک زباله پیش دبستانی و مهد سابقون توسط انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان انجام شد.

۷_ قرارسبز در شهر لنگرود استان گیلان

کلاس آموزشی به مناسبت روز هوای پاک با موضوع آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن به همت اداره محیط زیست وکانون فعالان محیط زیست یالمند لنگرود درمدرسه دخترانه سما برگزار شد.

۸_ قرارسبز در شهر کرمانشاه استان کرمانشاه

تشکل پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه با هدف ایجاد فضای سبز در منزل و اشتغال‌زایی، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی پرورش و تکثیر کاکتوس کرد.

۹_ قرارسبز در شهر سیوند استان فارس

پاکسازی جاده ورودی سیوند با همت تشکل پاکسازان طبیعت سیوند در سی‌امین برنامه انجام شد.

۱۰_ قرارسبز در شهر مشهد استان خراسان رضوی

برنامه آموزشی دیگری توسط انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات در دبستان غیر دولتی نسیم ظهور با موضوع رفتار با حیوانات خانگی و خیابانی در شهر مشهد صورت گرفت.

۱۱_ قرارسبز در شهر شوشتر استان خوزستان

در همایش پیاده‌روی که به همت انجمن‌های محیط زیستی شوشتر برگزار شد علاوه بر پیاده‌روی مسیر حد فاصل خانه سبز هنرمندان تا پل بند تاریخی شادروان همراه با شعارهای محیط زیستی، نقال خردسال مهرانه منصوریان در کنار پل باستانی شادروان داستان این پل در شاهنامه را روایت نمود. همچنین به مناسبت سالروز تولد تنی چند از اعضای انجمن، تعدادی نهال برهان و کُنار کاشته شد.

۱۲_ قرارسبز در شهر لاهیجان استان گیلان

برنامه کتابخوانی و قصه‌گویی با موضوع آشنایی با حشرات و نحوه زندگی آنها توسط مهدکودک و پیش دبستانی نگاه نو با رویکرد زیست محیطی در لاهیجان برگزار شد.

۱۳_ قرارسبز در شهر ممسنی استان فارس

‍ نهمین برنامه گوده‌زنی پارک جنگلی روستای کلگاه علیا توسط انجمن آبادگران روستا برگزار شد تا یادگاری سبز برای نسل‌های آینده به یادگار بگذارند. تاکنون ۷۰۰ گوده برای برنامه درختکاری امسال حفر گردیده است.

۱۴_ قرار سبز در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویر احمد

برنامه آموزش دانش آموزان دبستان فرهنگیان یاسوج برای ساخت کاردستی با وسایل بازیافتی و روش کاشت و نگهداری بلوط در گلدان به مناسبت هفته هوای پاک، توسط تشکل نهضت سبز زاگرس با همکاری سازمان محیط زیست برگزار شد.

پایان پیام

کد خبر : 77030 ساعت خبر : 8:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77030
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

ممنون از شما بابت انتشار فعالیت دوستداران وفعالین محیط زیست.امیدوارم با تلاش شما روز ب روز به تعداد این دوستداران افزوده بشه.