مثال رییس‌جمهور برای اثبات اهمیت شبکه‌های اجتماعی

کمتر از یک ماه پس دستور رفع فیلترینگ از تلگرام، رییس‌جمهوری بار دیگر با پرسشی درباره این موضوع مواجه شد که وی فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی را بی‌فایده دانست و با تاکید بر اینکه فضای امروز نیاز به تولید محتوا دارد، نسل جوان را به تولید محتوا دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری ۱۷ بهمن‌ماه با سوالی درباره برنامه‌های دولت برای زیرساخت‌های فضای مجازی مواجه شد که در پاسخ به آن، بر بی‌فایده بودن فیلترینگ و افزایش سواد رسانه‌ای تاکید کرد.

رییس‌جمهوری تاکید کرد که «توجه به این فضا و اثرگذاری‌ آن موضوع بسیار مهمی است. فضای مجازی و اینترنت، فضای بسیار مهمی برای ما به حساب می‌آید. برای ما که به سمت دولت الکترونیک در حرکت هستیم، برای جامعه ما که به سمت دانش روز دنیا حرکت می‌کند، این فضا اهمیت بسیار زیادی دارد».

او در ادامه به منظور نشان دادن اهمیت شبکه‌های اجتماعی در فضای رسانه‌ای، واکنش‌های جهانی به توئیت‌های دونالد ترامپ را مثال زد و گفت: «رییس‌جمهور آمریکا در مورد یک مساله سیاست خارجی توئیتی می‌کند، میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان نسبت به آن توئیت واکنش نشان می‌دهند و او گاهی عقب‌نشینی و حتی گاهی از مردم و مسلمان‌ها نسبت به توئیت خود عذرخواهی می‌کند. اینها نشان می‌دهد که روز به روز آثار شبکه‌های اجتماعی گسترده‌تر می‌شود».

روحانی همچنین با تاکید بر اینکه امکان دسترسی به فضای مجازی برای مردم سهولت پیدا کرده‌ است، از اقدامات دولت در رابطه با شبکه ملی سخن گفت و یادآور شد که دولت دوازدهم مصمم به تقویت پیام‌رسان‌های داخلی است؛ «دولت مصمم است تا پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کند اما عقیده دارد که انحصار در این حوزه معنا ندارد. اگر قرار باشد یک پیام‌رسان داخلی انحصار را در دست بگیرد درست نیست. ما باید هم در شبکه‌های داخلی و هم خارجی حضور داشته باشیم چرا که آثار فرهنگی و اجتماعی دارد».

رییس‌جمهوری همچنین با تاکید بر لزوم تولید محتوا در فضای مجازی، اظهار کرد که «عمدتا محتوا را خودمان در فضای مجازی تولید می‌کنیم و نسل جوان ما و همه کسانی که به هویت اسلامی و ایرانی ارج می‌دهند با تمام توان‌شان در این فضا حضور پیدا کنند. اگر بتوانیم از فرصت‌های این فضا استفاده کنیم دیگر به چالش تبدیل نمی‌شود. دیگر فضای زمانی که بگوییم این را ببیندیم، آن را از بین ببریم و دیش‌ها را از پشت بام‌ پایین بیندازیم گذشته است. باید فضا را آماده کنیم تا جوان‌ها به نفع خود و خانواده در فضای مجازی حضور پیدا کنند».

پایان پیام

کد خبر : 79176 ساعت خبر : 4:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79176
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات