مدارک بی‌ربط و قیمت مسکن+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، محمدسعید اکبری: طبعاً تمام مردم جهان به داشتن مسکن و سرپناهی اَمن و مطمئن اهمیتِ ویژه‌ای می‌دهند مردمِ کشور ایران هم از این قاعده مستثنا نیستند. اما مردم ایران برای مسکن اهمیتِ ویژه تری قائلند و به همین سبب ملک و زمین در ایران از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

اکثرِ کسانی هم که در شرُف ازدواج هستند نگران و مضطربِ تهیهٔ مسکن هستند که این نگرانی و اضطراب ناشی از قیمت‌های فزایندهٔ و بی‌حساب کتابِ ملک و زمین است. قیمتِ مسکن در ایران توسطِ افرادی تعیین می‌شود که از داشتنِ سطحی‌ترین مدارجِ علمی یعنی دیپلم عاجزاند اگر هم دارای مدرکِ دانشگاهی باشند انقدر مدرک‌شان بی ربط است که با هیچ عقلی و منطقی نمی‌توان ذره‌ای ارتباط میان کارشان و مدرکِ تحصیلیِ‌شان پیدا کرد. البته این قشر متخصص و دارای اعتماد به نفسِ تحصین برانگیز به عنوان کارشناسِ ملک و زمین همچنان در ایران فعالیتی مستمر دارند و متاسفانه قیمت نهایی مسکن را آنها تعیین می‌کنند.

این خلع نظم و قیمتِ درست و اصولی در مبحثِ ملک و زمین باعث خشمِ بسیاری از مردم شده است و خیلی از اهالیِ ایران را از جهتِ خریدِ مسکن ناامید کرده است و تا این لحظه هم هیچ راه‌حلِ مُثمرِثمری از طرفِ مسئولینِ مربوطه برایش در نظر گرفته نشده است و ما همچنان شاهد افزایشِ قیمتِ مسکن هم در بحثِ خرید و هم در بحثِ اجاره هستیم، قیمتی که مشخص است کاملاً بی‌حساب‌وکتاب روند صعودی خود را طی می‌کند و هیچ کس هم چاره‌ای اساسی برایش لحاظ نمی‌کند.

نا گفته نماند که پرداختِ وام هایِ ناچیز با رقم‌های کوچک و سود‌های زیاد، مُسکنی موقت است و مطمئناً نمی‌تواند راه‌گشای قطعی و حتمی برای تهیه و خرید مَسکن باشد.

بشنوید:

تهیه‌کننده: رضا ساکی
نویسنده: پروین استکی
گویندگان: محمدشعبانپور و میثم کریمی

پایان پیام

کد خبر : 74606 ساعت خبر : 1:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=74606
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات