هر برنامه تلویزیونی به حمایت مدیران نیاز دارد

یک کارگردان تلویزیون لازمه پیشرفت یک رسانه و برنامه تلویزیونی را در حمایت مدیران می‌بیند و می‌گوید: اگر مدیران حمایت نکنند، ما انگیزه‌ای نداریم که بخواهیم اثری را خلق کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، احمد معظمی به لزوم حمایت مدیران تلویزیون از عوامل خود اشاره کرد و گفت: به نظرم مدیران تلویزیون باید بر اساس قصه‌ای که می‌خواهند ساخته شود و با شناسایی و دقت کافی بر روی خروجی، گروه سازنده و کارگردان اثر را انتخاب کنند. یعنی مدیران بسنجند و فردی که در سوژه‌ مدنظر آن‌ها تبحر دارد را برای اجرا یا ساخت برنامه بیاورند. گاهی سریالی ساخته می‌شود و بعد مخاطبان می‌گویند که سبک و سیاق این کارگردان این نوع جنس کار نیست که ساخته است.

او ادامه داد: هر برنامه‌ای که ساخته می‌شود چه تاک‌شو و چه کارهای داستانی به حمایت نیاز دارد و باید انتخاب عوامل برای اجرا و ساخت برنامه تلویزیونی درست باشد.

این کارگردان درباره تاثیر حمایت مدیران بر کیفیت برنامه‌ها و سریال‌ها بیان کرد: اگر مدیران حمایت نکنند، کاری ساخته نخواهد شد و کیفیت کاهش پیدا می‌کند. به نظرم حمایت مدیران تلویزیون برای کارهای داستانی بهتر شده است و روی اصول جلو می‌روند. بنابراین فکر می‌کنم کیفیت سریال‌های تلویزیون هم نسبت به گذشته بهتر پیش می‌رود.

او اضافه کرد: من لزوم پیشرفت یک رسانه و برنامه تلویزیونی را در حمایت مدیران می‌بینم و اگر مدیران حمایت نکنند، ما انگیزه‌ای نداریم که بخواهیم اثری را خلق کنیم. این حمایت هم می‌تواند معنوی و هم مادی باشد. ما روحیه‌های حساس و لطیفی داریم و حتی حمایت معنوی ارزشش برای من بیشتر است. زمانی که مدیران شبکه از اثری که ساخته و پخش شده، راضی هستند و خسته نباشید می‌گویند، انگیزه من صدبرابر می‌شود. در واقع بها دادن به برنامه سازان و فیلم‌سازان انگیزه را بالا می‌برد و در بهتر شدن خروجی کار تاثیر می‌گذارد.

معظمی با اشاره به برخی تهیه‌کنندگان که با کارگردانان مشخصی کار می‌کنند، اظهار کرد: این مساله که هر تهیه‌کننده‌ای گروه و کارگردان مشخصی را برای ساخت سریال یا برنامه‌ای انتخاب می‌کند باید تغییر کند؛ به این معنی که مدیران اجازه ندهند، تهیه‌کننده‌ها با کارگردانان مختلفی کار کنند. اینگونه نباشد که هر دفتری دو کارگردان داشته باشد و فقط با آن‌ها کار کند زیرا این مساله به کیفیت کارهایی که ساخته می‌شود، لطمه می‌زند. ما تعدادی کارگردان خوب داریم که تقریبا بیکارند و باید کار برای این افراد هم وجود داشته باشد و تقسیم شود نه اینکه فقط دو نفر برنامه بسازند.

کارگردان سریال «سارق روح» در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره فصل اول و دوم این سریال که در حال پخش از تلویزیون است، گفت: ما همچنان درگیر فصل یک «سارق روح» هستیم و تصویربرداری فصل اول سریال ٢٠ روز تا یک ماه آینده تمام می‌شود و حدود یک هفته بعد از آن تصویربرداری فصل دوم را شروع می‌کنیم.

او ادامه داد: فصل دوم «سارق روح» که درباره مواد مخدر است هنوز در مرحله نگارش قرار دارد و بازیگران این فصل هنوز انتخاب نشده‌اند. البته دانیال حکیمی جزو باریگران اصلی ما هستند و بازیگران جدیدی نیزبه سریال اضافه می‌شوند.

معظمی به ایده سریال و تعداد قسمت‌های «سارق روح» اشاره و بیان کرد: این سریال ایده دکتر مرتضی اصفهانی است که مشاور پروژه سریال هستند. این سریال  در ۱۰۰ قسمت تولید خواهد شد و موضوعات هر فصل متفاوت است.

او در پایان گفت: این سریال به لحاظ ساختار و محتوا به شدت متفاوت است و من همیشه عادت دارم در کارهایی که می‌سازم تفاوتی حتی در تیتراژ پایان هم وجود داشته باشد. برای مثال تیتراژ پایانی متفاوتی را انتخاب کردم که در راستای قصه است.

دانیال حکیمی، محمود پاک نیت، نگین معتضدی، علیرام نورایی، کمند امیر سلیمانی و … از جمله بازیگران این سریال هستند که دانیال حکیمی بازیگر اصلی این سریال تلویزیونی است و با نقشی متفاوت در ردای یک کارشناس امنیتی قرار گرفته است.

سریال «سارق روح» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری، کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی هومان فاضل ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما به روی آنتن می رود و تکرار آن ساعت ۲۳ خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 81139 ساعت خبر : 4:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=81139
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات