هفت به کجا می‌رود

پایگاه خبری گلونی، میرمجید صفوی: خبر اجرای سری جدید برنامه هفت توسط مهران مدیری، بسیاری از علاقه‌مندان سینما را شگفت‌زده کرد و این سؤال را در اذهان همگان پدید آورد،که انتخاب‌هایی ازاین‌دست واقعاً با چه معیار و ملاک‌هایی انجام می‌گیرد؟و اساساً برنامه هفت،با چنین سابقه‌ای تا به کی قرار است راه آزمون‌وخطا را در پیش بگیرد؟؟ بدون شک،هیچ‌کس محبوبیت و توانایی بالای مهران مدیری را در اجرا،انکار نمی‌کند،ولی این شاخصه‌های ذکرشده برای اجرای یک برنامه تخصصی کافی است؟ اصلا مهران مدیری که این روزها مشغول اجرا و کارگردانی پروژه‌ی سنگین دورهمی است، تا چه حد خواهد توانست زمان و توجه خود را معطوف به برنامه هفت کند؟

اگر با نگاهی کلی‌تر به مشکلات برنامه هفت بپردازیم، خواهیم دید که اصلی‌ترین مشکل آن، نداشتن استراتژی مشخص است. به‌طوری‌که پس از گذشت نزدیک به هفت سال از پخش اولین سری این برنامه، هنوز رسالت مشخصی برای آن تعریف‌نشده است و به نظر می‌رسد با انتخاب مهران مدیری، سیاست‌گذاران برنامه در نظر دارند سطح هفت را در حد یک تالک شوی سرگرم‌کننده تقلیل دهند،که هدف ان تنها و تنها جذب مخاطب باشد.رویه‌ای که چندان نمی‌توان به موفقیت آن امید بست.

برنامه‌ای قرار بود در جذب مخاطب و سطح استاندارد، هم‌پای برنامه نود باشد و با پخش سری اول، بخشی از این راه را هم پیموده و در بین رسانه‌های سینمایی، تبدیل به یک برند شاخص شده بود، این روزها حال خوشی ندارد. تغییر پی در پی عوامل و سردرگمی سیاست‌گذاران از یک سو و وجود رقبای قدرتمندی همچون سینما دو و چشم شب روشن از سوی دیگر که در نبود برنامه هفت، بخش بزرگی از مخاطبان علاقه‌مند به سینما را جذب خود کرده‌اند، آینده‌ی این برنامه سابقا پرطرفدار و نسبتا قدیمی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است که ادامه وضع موجود و اخذ سیاست‌های غلط می‌تواند ضربه نهایی را به آن وارد کند. سپردن برنامه به دست متخصصین و اهالی سینما، ایجاد ثبات در بین عوامل و دست‌اندرکان و اخذ سیاست‌های صحیح و  هدفمند، فارغ از سلایق سیاسی و سینمایی، از جمله عواملی است که می‌تواند بخشی از اعتماد از دست رفته مخاطبان را برگردانده و برنامه هفت را به روزهای خوبش نزدیک کند.

پایان پیام

کد خبر : 75469 ساعت خبر : 11:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=75469
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات