همه دستگاه‌ها باید بخشی از بودجه خود را به بخش گردشگری اختصاص دهند

رئیس کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در مراسم اقتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تأکید کرد که باید تلاش کنیم در بودجه سال ۹۷ جای گردشگری را به‌وضوح ببینیم و همه دستگاه‌ها را ملزم کنیم تا در این حوزه مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت و رئیس کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری که صبح امروز ۳ بهمن ۹۶ در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد گفت: «امروز همه ارکان نظام به این نتیجه رسیده‌اند که باید در حوزه گردشگری اقدامات اساسی انجام دهیم. یکی از مسیرهای اصلی‌ برای تولید ثروت، تنش‌زدایی در دنیا، تولید اشتغال و…، گردشگری است.»

او با اشاره به اینکه تا ۱۴۰۴ باید میزان گردشگران ورودی به ۲۰میلیون نفر برسد افزود: «در برنامه ششم نیز گردشگری جزو اولویت‌های اصلی نظام ذکر شده است. مجلس شورای اسلامی نیز سعی کرده ظرفیت‌های قانونی لازم را برای توسعه این صنعت فراهم کند و در ماده‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۰۰ مسائل مربوط به حوزه‌ گردشگری را گنجانده است.»

رئیس کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «بودجه‌ای که در اختیار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و و گردشگری برای توسعه گردشگری قرار گرفته حدود ۹۳۲میلیارد تومان است، این بودجه اندک کفاف توسعه گردشگری را نمی‌دهد، درنتیجه ما قانون‌گذاران همه دستگاه‌ها را موظف کردیم در این حوزه نقشی مؤثر داشته باشند و همه دستگاه‌ها بخشی از بودجه خود را به بخش گردشگری اختصاص دهند.»

او افزود: «باید تلاش کنیم در بودجه سال ۹۷ جای گردشگری را به وضوح ببینیم و همه دستگاه‌ها را ملزم کنیم تا در این حوزه مشارکت کنند. باید همه در کنار هم تلاش کنیم تا گردشگری را در کشورمان رونق دهیم.»

پایان پیام

کد خبر : 74790 ساعت خبر : 2:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=74790
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات