هوبره در دستان قاچاقچیان+طنز شنیدنی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که ۲۳ قطعه هوبره از قاچاقچیان در تنگستان بوشهر کشف شد. من بعید می‌دونم این عزیزان قاچاقچی هدفی جز خدمت به محیط زیست داشته باشند. اون‌ها به نظرم می‌خواستند با گرفتن، پرورش و نگهداری از هوبره و افزایش نسل اون‌ها و در نهایت رهاسازی این پرندگان در دامان طبیعت جلوی انقراض این موجودات رو بگیرند. چون ما اصلاً نداریم کسی رو که بخواد دنبال نفع شخصیش باشه. یا نفع شخصیش رو به نفع عمومی و محیط زیست و حیات وحش ترجیح بده. اصلاً چنین آدمی ما نداریم.

من خودم حتی برام سوال پیش اومد که چرا فقط هوبره گرفتند. دو دلیل داشتند. برخی‌شون می‌گفتند ما کلاً هرچی گیرمون می‌اومد برمی‌داشتیم. حتی زباله هم برداشتیم. یعنی اینها رو اصلاً نمی‌دونستیم چی هستند. قاطی زباله‌ها گیر کرده بودند. فکر کردیم زباله‌اند و برشون داشتیم. بعد چون کلی توی فیلم‌ها و عکس‌ها هم دیده بودیم که حیوانات توی زباله‌ها گیر می‌کنند فکر کردیم این‌ها هم عضوی از زباله‌ها محسوب می‌شن. یا زباله‌ها عضوی از این‌ها هستند. یا هر دو. برخی دیگرشون هم می‌گفتند ما تخصص‌مون فقط هوبره است. یعنی تحصیلاتی که داریم فقط پرورش هوبره است. بنابراین دو راه داشتیم. یا باید در همون حوزه‌ای که درس خوندیم کار می‌کردیم یا باید یک ماشین رو قسطی می‌خریدیم مسافرکشی می‌کردیم. تازه قسطش رو هم هنوز تموم نشده یا حتی چند ماه مونده بود، باید ماشین رو عوض کنیم.

به‌هرحال این هوبره رو کم هم نگرفتند که یک وقت کسی نگه تنهایی گناه دارند. قشنگ ۲۳ تا با هم داشتند جابه‌جا می‌شدند. می‌بردنشون سفر به یک جای خوش آب و هوا. می‌بردنشون حتی سفرهای خارجه که نشد. چون این پرنده‌ها خودشون که نمی‌دونند کجا باید زندگی کنند. وقتی جای گرم و نرمی توی برخی از خونه‌ها هست برای چی باید در طبیعت باشند. در گرما، در سرما، و در خطر جانداران دیگه. تازه تنوع غذایی هم اونجا دارند. اونها پرنده‌اند نمی‌فهمند.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 82405 ساعت خبر : 11:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=82405
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات