کیهان: سامسونگ را تحریم کنیم!

«مردم می‌توانند با تحریم خرید محصولات کره جنوبی به خصوص شرکت سامسونگ به مسئولان کره جنوبی بفهمانند که رفتار آنان بی‌هزینه نبوده و در حالی که سالانه میلیاردها دلار از فروش محصولات خود در ایران سود می‌برند، نباید این چنین با عزت ایرانیان بازی کنند.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روزنامه کیهان نوشت: «در حالی که بازار لوازم خانگی و تلفن همراه کشورمان در قبضه محصولات کره جنوبی به خصوص شرکت سامسونگ است، سئول در رفتاری تحقیرآمیز و زشت از اهدای هدیه به ورزشکاران ایرانی المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی خودداری کرد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از کمیته ملی المپیک کره جنوبی گزارش داد که ورزشکاران ایران و کره شمالی از دریافت تلفن‌های همراه هوشمند اهدایی شرکت سامسونگ در طول بازی‌های المپیک زمستانی منع شدند. دلیل این تصمیم از سوی مقامات کره جنوبی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و کره شمالی اعلام شده است.

شرکت سامسونگ ۴ هزار دستگاه گوشی هوشمند به کمیته المپیک زمستانی کره جنوبی اهدا کرده تا در اختیار ورزشکاران و مقامات رسمی المپیک قرار گیرد اما ورزشکاران ایران و کره شمالی از دریافت این تلفن‌های همراه هوشمند منع شده‎اند.»

کیهان همچنین نوشت: «به نظر می‌رسد بهترین پاسخ به این موضوع می‌تواند از سوی مردم داده شود. مردم می‌توانند با تحریم خرید محصولات کره جنوبی به خصوص شرکت سامسونگ به مسئولان کره جنوبی بفهمانند که رفتار آنان بی‌هزینه نبوده و در حالی که سالانه میلیاردها دلار از فروش محصولات خود در ایران سود می‌برند، نباید این چنین با عزت ایرانیان بازی کنند. مردم کشورمان علیرغم برخورداری از سلایق مختلف، خوشبختانه در مسائلی که پای عزت ملی در میان است نشان داده‌اند متحد و یک صدا هستند. بدون شک ایرانی‌ها که در مقابل مستکبرانی همچون آمریکا سر خم نکرده و نمی‌کنند، در برابر چنین رفتارهایی آن هم از سوی کشوری همچون کره جنوبی که مستعمره سیاسی و نظامی آمریکاست، کوتاه نیامده و تا عذرخواهی رسمی سئول ماجرا را دنبال خواهند کرد.

علاوه‌بر لزوم راه‌اندازی پویش مردمی در برخورد با این قضیه، وزارت امور خارجه نیز باید در اسرع وقت ضمن احضار سفیر کره جنوبی در تهران، برخورد دیپلماتیک عزتمندانه‌ای از خود نشان دهد.»

کیهان در بخش دیگری از این مطلب نوشت: «تحریم محصولات سامسونگ در ایران از سوی مردم در واقع تیری است با دو نشان. هم پاسخی قاطع و محکم به رفتار زشت کره‌ای‌هاست و هم گامی برای حمایت از محصول و کارگر ایرانی. در شرایطی که کشور با رکود و معضل عمیق بیکاری مواجه است، تسخیر بازارهای مختلف – از پوشاک ترکیه گرفته تا لوازم خانگی کره جنوبی و… – از سوی برندهای خارجی در کنار چنین رفتارهای زننده‌ای از سوی برخی کشورها، برای مردم غیرتمند ایران قابل تحمل نیست.»

پایان پیام

کد خبر : 79650 ساعت خبر : 2:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79650
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات