گره کور گردشگری را خودمان باز کنیم

گره کور گردشگری را خودمان باز کنیم

با سفر ارزون می‌شه به خودمون ثابت کنیم که می‌تونیم گره کور گردشگری رو باز کنیم، گرهی که نهادهای زیادی معطل باز کردنش هستن و باید باور کنیم با مشارکت ما این گره باز می‌شه.

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفر‌ی‌خواه: بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: «بسیاری ازکارمندان با پس انداز دو، سه میلیون تومان در سال به خارج از کشور سفر می‌کنند؛ به خاطر اینکه سفر آن‌ها ارزان‌تر از سفرهای داخلی تمام می‌شود.»

گره کور گردشگری

دم عیده و دغدغه اینکه کجا بریم شروع شده اما هیچ‌وقت به سفر ارزون داخلی فکر نمی‌کنیم. برای ما سفر ارزون یعنی شال و کلاه کردن و زدن به دل جاده چالوس و رفتن به شمال؛ تو دل جنگل‌های گلستان و سراوان گشتن و زباله ریختن و نابود کردن طبیعت اونجا.

سفر داخلی می‌تونه الهام‌بخش‌تر از اینها باشه؛ الهام‌بخش‌تر از زدن به دل دریا و با سختی آب‌تنی کردن به نیت آنتالیا و پارک آبی دبی. سفر داخلی باید چیزی به دونسته‌هات اضافه کنه؛ باید درگیر طبیعتش بشه؛ درگیر تازگی‌ش؛ درگیر هوای خوبش؛ نه اینکه کل سفرت خلاصه بشه تو رصد کردن قیمت کفش و کتونی و مانتو و انبار کردن لباس‌های زمستونی برای سال بعد و پُر شدن از حس بچه زرنگ بودن.

سفر داخلی از لایک کردن عکس‌های سفر این‌واون تو فضای مجازی هیجان‌انگیزتره. لازم نیست دست بذاریم روی مقصدهای شلوغ. خلاقیت داشته‌باشیم. این روزها به لطف گوگل می‌تونیم هرچیزی رو از زودتر از بقیه پیدا کنیم. خواسته‌هامون رو جست‌وجو و طبقه‌بندی کنیم. از سفرت چی می‌خوای؟ می‌خوای چقدر بهت نزدیک باشه؟ دوست دری هم سفر بری و هم برای خواب خونه باشی؟ آبشار می‌خوای یا جنگل یا کوه یا …همین الان هم پرنده خیالتون پر گرفته؛

باور کنیم سفر داخلی فقط اصفهان و شیراز و کیش و تبریز و محمودآباد و بندرانزلی و رامسر نیست. می‌شه از یه پیک نیک ساده شروع کرد هر بار با یه رویکرد تازه؛ از دغدغه‌های بوم‌گردی تا رونق گردشگری و توریسم بومی.

لازم نیست سه‌میلیون هم هزینه کنی؛ با ماشین رو پر کن و ناهار رو آماده کن و از نزدیک‌ترین مقصدی که هنوز ندیدی شروع کن. با سفر ارزون می‌شه به خودمون ثابت کنیم که می‌تونیم گره کور گردشگری رو باز کنیم، گرهی که نهادهای زیادی معطل باز کردنش هستن و باید باور کنیم با مشارکت ما این گره باز می‌شه.

پایان پیام

کد خبر : 80810 ساعت خبر : 12:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=80810
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات