گشایش فجر ۳۶ همزمان با آغاز جشن‌های انقلاب

گشایش فجر ۳۶ همزمان با آغاز جشن‌های انقلاب

مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با محوریت بزرگداشت سه هنرمند سینما (منوچهر اسماعیلی، اکبر عبدی و محمدعلی نجفی) و برپایی مراسمی در خور جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

در بخشی از این مراسم، جوایز بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اهدا خواهد شد.

کارگردانی مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر را «مجید برزگر» برعهده دارد.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.

گشایش فجر ۳۶ همزمان با آغاز جشن‌های انقلاب

فیلم (به انگلیسی: Film) اصطلاحی است که به‌طور عام شامل تصاویر و عکس‌های متحرک و همچنین زمینه می‌گردد. فیلم در لغت به معنی «نوار باریک» است و از آن جایی که برای اولین بار تصاویر متحرک روی فیلم‌ها ثبت می‌شدند و به این وسیله نمایش داده می‌شدند، این نام روی تصاویر متحرک ماند، البته امروز خود کلمه «فیلم» به‌طور تخصصی فقط به تصاویر متحرکی گفته می‌شود که در سینما نمایش داده می‌شوند، اگر همین فیلم‌ها پس از آن که دوره اکرانشان تمام شود از تلویزیون پخش شوند، به آن‌ها «فیلم سینمایی» می‌گویند و اگر از ابتدا فیلمی را مختص تلویزیون بسازند و ربطی به سینما نداشته باشد، به آن‌ها «تله فیلم» می‌گویند.

ریشه این نام در این واقعیت است که فیلم عکاسی به‌طور تاریخی عنصر اساسی رسانه ضبط و پخش تصاویر متحرک به حساب می‌آمده‌است. تولید فیلم‌ها از طریق ضبط تصویر مردم و اشیاء واقعی با دوربین یا به وجود آوردن آن‌ها از طریق تکنیک‌های انیمیشن یا جلوه‌های ویژه است.

فیلم‌ها از مجموعه‌ای از قاب‌های انفرادی تشکیل شده‌اند که زمانی که به سرعت و پشت سرهم نمایش داده می‌شوند، توهم حرکت را در بیننده به‌وجود می‌آورند.

پایان پیام

کد خبر : 74287 ساعت خبر : 1:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=74287
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات