یخچال‌های طبیعی زردکوه آب رفت+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که ارتفاع یخچال‌های طبیعی زردکوه در کوهرنگ از ۲۰ متر به ۲ متر رسیده است. یعنی ما اونقدر که عاشق مصنوعی هر چیزی هستیم، عاشق طبیعیش نیستیم. یعنی پرندگان رو شکار می‌کنیم. منقرضشون می‌کنیم. بعد ماکتش رو می‌سازیم و توی جاکتابی می‌گذاریم. یخچال هم که خب هرچی یخچال خونه‌مون بزرگتر می‌شه، یخچال طبیعت داره آب می‌ره. این یخچال‌ها به‌هرحال در فضای آزاد آب می‌شه. یعنی از همون اول باید یک فکری می‌شد. باید این‌ها توی جایخی یا فریزر باشن. شما یک قالب یخ بگذار بیرون، آب می‌شه. خب چه فرقی می‌کنه.

به این یخچال‌های طبیعی یک دوره‌ای می‌گفتند ذخایر آب آینده. با این حساب ما الان ذخایر آب آینده‌مون رو هم داریم از دست می‌دیم و صرف شستن حیاط خونه و جلوی در خونه و ماشین شستن و کارهای مشابه می‌کنیم. دوستان انتظار نداشته باشند که ما بتونیم الان کاری کنیم. یعنی موقعی که این بیست متر رسید به پانزده متر، موقعی که رسید به ده متر، موقعی که رسید به پنج متر، همان کاری که اون موقع کردیم، الان هم که رسید به دو متر همون کار رو می‌کنیم. بنابراین بررسی این موضوع کار یک روز یا دو روز نیست. البته حتماً اقداماتی انجام شده. یعنی از همون موقعی که این بیست متر شروع به کم‌شدن کرد، تحقیقات شروع شده و ادامه داره. ولی هنوز تموم نشده. یعنی هی می‌رن یخچال‌ها رو اندازه می‌گیرن وقتی سایزشون عوض می‌شه دوباره باید از اول بنشینند حساب کتاب کنند.

واقعاً این‌ها هم گناهی ندارند. اگه عزیزی بتونه برای چند سال این دو متر رو ثابت نگه داره حتماً به نتایج مثبتی می‌رسیم و مشکل هم حل می‌شه. اتفاقاً هر چی اندازه کوچکتر می‌شه چون اعداد کوچکتر می‌شن، ضرب و تقسیم و جمع و تفریقشون هم راحت‌تر می‌شه و سرعت می‌گیره. فکر کنم به صفر که برسه دیگه یک روزه بشه راه حل رو پیدا کرد. بعدش هم خواهش می‌کنم اینقدر دنبال کمیت نباشید. مهم کیفیت هست. یعنی چه بسا همین دو متر اندازه کل اون بیست متر یخ‌تر باشه. پس به ظاهر خبرها هیچ وقت توجه نکنید.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 82397 ساعت خبر : 10:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=82397
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات