‎عروسک‌های زابلی و بلوچی از عمان و پاکستان مشتری دارند

هامون و اوشیدا و ماهکان و نومان مشتری‌هایی در سوئد، عمان و پاکستان پیدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مریم قربانی طراح عروسک‌ها، امروز ۴ بهمن ۹۶ هامون و اوشیدا نماد عروسکی زابلی‌ها را معرفی می‌کند و ماهکان و نومان را نماد عروسکی بلوچ‌ها.

عروسک‌هایی که به گفته او و به سفارش میراث‌فرهنگی استان سیستان‌و‌بلوچستان قرار است معرف چهره و لباس زنان و مردان این استان باشد. قربانی برخلاف تصور متولد این استان جنوب شرقی نیست. او هنرمندی مشهدی است که چهارسال پیش به خاطر شغل همسرش به کناره‌های عمان آمد. آن‌طور که می‌گوید ماهکان و نومان، اوشیدا و هامون در نمایشگاه گردشگری که در برج میلاد برگزار شد مورد توجه تهرانی قرارگرفت. زنی سوئد هم عروسک‌ها را برای دخترش گرفت. از طریق سایتی اینترنتی مشتریانی از عمان پیدا کرد. چند بسته از عروسک‌ها هم خریدارانی در پاکستان پیدا کردند.

عروسک زابلی و بلوچی شامل پدر و مادر و فرزندان است. او امیدوار است این عروسک‌های محلی بتوانند طرفداران خود را از میان بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی پیدا کنند. این نمایشگاه تا ۶ بهمن ادامه دارد و از ۹ صبح تا ۱۸ عصر میزبان مخاطبان است.

پایان پیام

کد خبر : 75129 ساعت خبر : 7:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=75129
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات