گلونی

مهریه‌ ماندگار گوهر خیراندیش

مهریه‌ ماندگار گوهر خیراندیش

مهریه‌ ماندگار گوهر خیراندیش

مهریه‌ ماندگار گوهر خیراندیش

در روزهای اخیر مهریه‌ی خانم گوهر خیراندیش بازیگر توانمند سینما و تلویزیون و بانویی که با سواد کردن کودکان محروم از تحصیل را شرط عقد قرار داده بود مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی در ماده ۱۰۸۷ قانون مدنی آمده است: مهر عبارت از مالی است که به مناسبت عقد نکاح، مرد ملزم به دادن آن به زن است.

در سال‌های گذشته بیشترین تعداد زندانیان غیرعمد مربوط به محکومان بدهکار مهریه بوده و این در حالی است که در احادیث اولیای الهی و مشاهدات و پایش‌های اجتماعی، شرط دریافت سکه و سایر گزینه‌های مالی و رفاهی بالا در مهریه ملاکی برای پایداری و ماندگاری زندگی نیست.

در دو مورد مهریه‌ای که این روزها با اقبال رسانه‌ای مواجه شده است شاهد آثار و پیام ماندگار هستیم، یکی در نیت و ابتدای امر با سواد کردن کودکان محروم از تحصیل که آثار ماندگاری بر بدنه فرهنگی و اجتماعی ما خواهد داشت و پیامی که می‌گوید برای باهم بودن باید انسان باشیم و دیگری زندگی با دوامی که سال‌ها پس از فوت همسر بانوی هنرمند خانم خیراندیش (مرحوم جمشید اسماعیل‌خانی) از برکت و عطر مهریه‌ای ارزان و زیبا (گُل و…) که البته در پرداخت آن کوتاهی نشده است؛ هنوز عشق جریان دارد…

به شرح و تصویر این مهریه‌ها می‌پردازیم:

مهریه‌ ماندگار گوهر خیراندیش

مهریه یک بانوی خوش ذوق، با سواد کردن ده کودک توسط شوهرش تعیین شده است:

مهریه هنرمندانه
گوهر خیراندیش صبح روز گذشته مهمان برنامه حالا خورشید شبکه سه بود و در مورد همسر مرحوم و مهریه خود گفت: اسماعیل‌خانی و کارهایش نمونه بود، اخلاق و رفتارش با ما و بچه‌ها بی‌نظیر بود و بچه‌ها عاشق او بودند و همیشه عادت داشت به من گل می‌داد، چون مهریه من هم گل هست همیشه خانه ما بوی گل می‌داد.

مهریه من یک کاسه نبات، کلام الله مجید، نمک طعام، ۵ تا سکه به نیت پنج تن، ابریشم و گل نرگس است. جمشید اسماعیل خانی عاشق خریدن گل بود و زمانی که فوت کرد همه خانه ما پر از گل بود.

گفتنی است؛ در سال‌های گذشته شاهد ترویج و فرهنگسازی مهریه‌های ماندگار هستیم از جمله مهریه مهناز افشار سوپراستار سینمای ایران که ۱۰شاخه گل نرگس است.

پایان پیام
خروج از نسخه موبایل