آیین پایانی جشنواره‌ی پپی برگزار شد

مراسم اختتامیه‌ی اولین جشنواره‌ی کودکان و نوجوانان (پَپی) با موضوع محیط زیست برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این جشنواره به همت انجمن مردم‌نهاد آوای اردیبهشت و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز کوهدشت، مجله‌ی پیشوک و دیگر نهادهای فرهنگی برگزار شد.

و با حضور مدیرکل محیط زیست استان لرستان، فرماندهیگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور و مسئولین شهرستانی در سالن اجتماعات اداره‌ی فرهنگ و ارشاد کوهدشت با شناختن برگزیدگان و تقدیر از فعالان محیط زیست به کار خود پایان داد.

جشنواره‌ی پپی، با موضوع محیط زیست و برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان در چند بخش: نقاشی خلاق، حجم گرافیکی، نقاشی-نوشته، شعر و داستان و انشا طراحی و برنامه‌ریزی‌شده بود که پس از اطلاع‌رسانی و تعیین مهلت ارسال آثار، پس از دریافت بیش از ۶۰۰ اثر به مرحله‌ی داوری آثار رسید.

در مرحله‌ی داوری، هنرمندان گروه گرافیکی “آرنگ” پس از بررسی دقیق آثار و با توجه به فاکتورهای مدنظر جشنواره، آثار گرافیکی و کانون پرورش فکری نیز آثار ادبی را بررسی و برگزیدگان هر بخش را انتخاب کردند.

سپس از آنها دعوت شد تا به همراه دیگر شرکت‌کنندگان و دانش آموزان برخی مدارس، در روز ۷ اسفند در سالن سینما امید، برای جشن پایانی و مراسم اختتامیه حضور یابند.

هدف این جشنواره، آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با محیط زیست و مشکلات زیست محیطی و فرهنگ‌سازی از سنین پایه بود که با استقبال خوب و درخشان مخاطبان موردنظر مواجه شد.

در اختتامیه پپی چه گذشت

در خلال اختتامیه جشنواره آقای اکبر امرایی رئیس هیئت‌مدیره‌ی انجمن آوای اردیبهشت، فتحی بیراوند مدیرکل محیط زیست استان لرستان، و سرهنگ محبت خانی فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص محیط زیست و اهمیت رسیدگی و توجه بیشتر به آن برای کودکان صحبت کردند.

در این‌ بین از چند نفر از فعالان بزرگسال محیط زیست در عرصه‌های مختلف با اهدای تندیس، تقدیر به عمل آمد.

در طول جشنواره، برنامه‌های متنوع، آموزنده، شاد و مفرحی از جمله شعرخوانی، موسیقی، سرود، نمایش عروسکی و … برای کودکان و نوجوانان توسط مربیان کانون پرورش فکری که مجری برنامه بودند، اجرا و در بخشی از برنامه از یک پاکبان زحمتکش به نمایندگی از صنف شریف پاکبانان تقدیر شد.

در بخشی از برنامه، گروه نمایشی “گلاره” قطعه‌ای کوتاه با موضوع محیط زیست اجرا کردند و در پایان از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره با اهدای لوح و هدیه‌ی نقدی تجلیل به عمل آمد.

اجرای این برنامه را مرتضا خدایگان و بهناز ابوالوفایی، از مربیان کانون پرورش فکری و از اعضای انجمن مردم‌نهاد آوای اردیبهشت بر عهده داشتند.

گفتنی است، که این جشنواره در مراحل و بخش‌های مختلف، مورد حمایت اداره کل محیط زیست استان لرستان،  اداره فرهنگ و ارشاد، شبکه‌ی بهداشت و درمان، تولیدی پوشاک ترنگ و منابع طبیعی شهرستان کوهدشت قرار گرفت.

گزارش تصویری از جشنواره پپی در کوهدشت

پایان پیام

کد خبر : 84369 ساعت خبر : 7:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84369
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات