به فرزندتان یاد بدهید داستان بنویسد

به فرزندتان یاد بدهید داستان بنویسد

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: دغدغه حل کردن پیک نورورزی جایش را به نوشتن یک داستان یا گزارش از سفر نورزوی بچه‌ها داده‌ است. پدر و مادر عزیز از آنجایی که قرار است در نهایت شما این گزارش یا داستان را بنویسید؛ این پرونده برای شماست. لطفاً به دقت آن را بخوانید.

برای نوشتن یک قصه باید کاراکتر و شخصیت اصلی داستان و هدفتان از بیان آن مشخص باشد. لازم است کاراکتر داستان را تا حد زیادی بومی کنید؛ داستان شما قرار است برای کل کلاس خوانده شود و باید برای آن دانش‌آموزی که فرزندتان را نمی‌شناسد هم جذاب باشد. بخشی از رفتارهای خود را در سفر به‌روی کاغذ بیاورید.

می‌توانید به آنها چاشنی طنز اضافه کنید. اینکه شما به‌اندازه یک خاور وسیله برای مسافرت جمع می‌کنید؛ اینکه اول به‌دنبال رستوران‌ها و پاساژها و ارزان‌فروشی‌ها هستید تا بافت تاریخی یک شهر؛ اینکه شما بیشتر از دیدن مناظر؛ و نفس کشیدن در آن هوا عکس می‌گذارید در اینستاگرام و سفرنامه تصویری هم دارید می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

علت و پیرنگ اتفاقات کلی داستان را هم بنویسید و با آن پیرنگ؛ خرده اتفاقات را به هم وصل کنید.

مثل اینکه از میانه راه برگشتید چون مادر دوباره یادش رفته‌ بود که اتو را از برق کشیده یا نه و مثل همیشه اتو را از برق کشیده‌ بود. به این بخش‌ها هیجان بدهید همه اضطراب اینکه با چه‌چیزی روبرو هستید را انعکاس بدهید. حتا می‌توانید از استرس امتحان کردن یک غذای بومی و غافلگیری بعدش بنویسید.

به فرزندتان یاد بدهید داستان بنویسد

از دور دور زدن در شهر و دیدن تفاوت‌های رفتاری آدم‌ها در شهرهای خلوت با شهرهای شلوغ.

از آدم‌هایی که بهم لبخند می‌زنند. می‌توانید بخشی از داستان را با آب‌وتاب بیشتری انعکاس دهید. دنبال اتفاق هیجان‌انگیز آن مسافرت باشید و برای تعریف کردن آن وقت بیشتری بگذارید. از جزئیات نگذرید اما جزئیات داستان آنقدری نباشد که حوصله مخاطب سر برود.

آدم‌های تازه را خلق کنید، یعنی فیزیک و ظاهر آنها را برای مخاطب بازگو کنید و از احساستان در برخورد با آنها بگویید. داستان یک روز پذیرایی آنها را بنویسید؛ آن‌ها همه تلاششان را کرده‌اند که از شما خوب پذیرایی کنند حق دارند که چند سطری از آنها بگویید.

قصه‌ای را تعریف کنید که مخاطب یک یا چند نقطه آموزشی از آن بگیرد؛ ترجیحاً این نکته درباره فرهنگ یا آداب و رسوم شهری باشد که به آن سفر کردید و در پایان قصه را برای فرزندتان بخوانید؛ بگذارید برداشت خودش از ماجرا را داشته‌باشد و فیلترهای خودش را روی آن بگذارد. تبریک می‌گوییم شما یک کار تیمی بزرگ با فرزندتان انجام دادید و برنده جایزه اول از نگاه تماشاگران هستید.

پایان پیام

کد خبر : 83184 ساعت خبر : 8:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83184
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات