خدایا ما همین را هم نداریم

سرمایه سگ، پارس کردن است. عنایت داری که. حتى سگ هم سرمایه می‌خواهد. خدایا ما همین را هم نداریم.

پیش‌شماره نخست ماهنامه طنز سه‌ نقطه منتشر شد. مکتوب طنز سه‌نقطه که پیش از این با حمایت حوزه هنری منتشر می‌شد، اینک پس از دو سال توقف، در هیأت نشریه‌ای مستقل، به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی امید مهدی‌نژاد منتشر و روانه دکه‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محسن رضوانی در شماره یک دوره‌ی جدید انتشار این مجله ستونی به‌نام سیاهه حاجات و مناجات دارد:

پروردگارا؛

صد البته که شما صلاح و فلاح بندگان را بهتر می‌دانی، اما به‌نظرم حتى بهار هم على‌الانصاف، تُقس و توزیع نمی‌شود. این‌که جماعتِ اعیان و اشراف و وزیر وکیل، توی هر سوراخ‌سمبه‌شان جعبه‌جعبه لاله و پامچال و سنبل و سینره بکارند و حیاط عمارتِ شمران و لواسان‌شان را با اقسام شکوفه‌های رنگی و گل‌های فرنگی بَزک کنند، آن‌وقت یک‌عده سهم‌شان از بهار، تماشای سبزی‌کاری‌های شاه‌عبدالعظیم باشد و بس.

خداوندا؛

یا از آن گل‌ها به‌شکل دیمی، اینجا هم سبز کن، یا از این گل‌مژه‌ها که گاه و بیگاه پای چشم ما می‌کاری، نصیب آن جماعت اعیان و اشراف هم بگردان که مثلاً این به آن در.

بارالها؛

بنا به نقلِ تقویمِ مطبوعه تخلیه چاه، امسال سال سگ است. به همین مناسبت، وفا را در دل رؤسا و وزرا و وکلا و امرا و اصحاب مناصب این مملکت، تلقین و تعبیه کن، بلکه وعده‌های سرخرمن‌شان همینجوری لخت و عور نباشند و جامه عمل بپوشند.

بارخدایا؛

هرکه با سگ خوابید با کک بیدار شد. خودت پاچه این مُلک و مملکت را بیمه و عاقبت سال را ختم به خیر بگردان.

کریما؛

سرمایه سگ، پارس کردن است. عنایت داری که. حتى سگ هم سرمایه می‌خواهد. خدایا ما همین را هم نداریم. برای عَلَم کردنِ استارت‌آپ، یک رشته افکار داریم که با آن حتى نمی‌شود سهمی در آش نذری سیدخانم داشت. خودت دست ما را بگیر.

 

پایان پیام

کد خبر : 87036 ساعت خبر : 1:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87036
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات