دربی با بوی جام برگزار می‌شود+رادیو گلونی

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد:چه بازی شده این بازی عصر پنجشنبه در ورزشگاه آزادی. چند سالی بود که دربی حساسیت بالایی نداشت و فقط محدود می‌شد به کری‌های قبل و بعد از بازی. بازی‌های تاریخی این دو تیم کم نیستند ولی بازی‌هایی که بوی جام بدهند، زیاد نیست. یک بازی مثل فینال جام حذفی سال ۷۸ یا دربی نیمه‌نهایی و پرخونِ سال ۷۳ که پس از دو سال قرمز و آبی روبه‌روی هم ایستاده بودند.

این‌بار پرسپولیس قدرتمند برانکو، امتیاز به امتیاز جمع کرده است و حالا که فقط ۳ امتیاز تا بالا بردن جام فاصله دارد به استقلال متحول‌شده شفر رسیده است. در وادی هواداری، همین که استقلال بتواند یک هفته قهرمانی پرسپولیس را عقب بیندازد، لذت‌بخش خواهد بود. در آن طرف پرسپولیسی‌ها که یک‌بار طعم قهرمانی بعد از دربی را چشیده‌اند و مزه‌اش هنوز زیر زبانشان است، می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزند و هم رقیب دیرینه را ببرند هم جلوی چشمان استقلال و هوادارانش دور قهرمانی بزنند.

اما این استقلال، استقلال دور رفت نیست که نه تاکتیک مشخص و نه روحیه مناسبی برای دربی داشته باشد. استقلالی که الهلال را رام کرده است، دیگر نمی‌خواهد مثل این چند سال دربی را از دست بدهد. شیر آلمانی از خط حمله بی‌زهر و کند استقلال، مهاجمانی ساخته که از گل‌زدن سیر نمی‌شوند و اگر روزشان باشد، تیغشان سه‌چهاربار تن حریفان را زخمی می‌کند. به‌ویژه با آمدن مامه تیام، قدرت مهاجمان استقلال روی هوا و زمین دوچندان شده است.

بازی با فولاد، حسینی را از استقلال گرفت ولی از قبل هم چنین به‌نظر می‌رسید که دربی سهم رحمتی است. دفاع استقلال پس از چند بازی که رکوردشکنی حسینی را در پی داشت به همان دفاع اول فصل تبدیل شده است ولی قدرت استقلال جایی است که ابراهیمی، شجاعیان و جبارف هستند و این آخری عجب فوتبالیستی است که هم گل می‌زند، هم پاس آخر را می‌دهد و هم توانایی ارسال و بازیسازی بالایی دارد.

اما نکته‌ای که این دو تیم را از هم متمایز می‌کند، یکنواختی در همه خطوط پرسپولیس است. از خط دفاع و دروازه‌بانی که دو سال است کمترین گل‌خورده را دارند تا هافبک‌های قدرتی و مهاجمان خطرناکی که سرنیزه‌ای به‌نام علیپور را دارند. علیپور که تک‌گل دربی دور رفت را زده است و حالا با ۱۷ گل آقای گل لیگ برتر است، لحظه‌شماری می‌کند که بعد از برای با استقلال، لقب «رفت‌وبرگشت» را به لباس او هم سنجاق کنند.

خلاصه اینکه این بازی را از دست ندهید. این دربی از آن دربی‌هاست.

گزارش محمد ساکی را درباره دربی بشنوید:

پایان پیام

کد خبر : 84098 ساعت خبر : 0:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84098
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات