دنیای خالی از درخت

لطفاً حواستون به مسئولینی که قراره دنیا رو از درخت و جنگل‌ها خالی کنن بیشتر باشه. این کار هم سالی یه‌بار در ۱۵ اسفند به‌صورت نمادین مسلماً جواب نمی‌ده.

پایگاه خبری گلونی؛ مهدیسا صفری‌خواه: دکتر عیسی کلانتری؛ رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه نگهداری از درخت بیشتر از کاشت درخت اهمیت داره، گفت: «متأسفانه فرهنگ عمومی ما به‌ویژه در بخش دانش‌آموزی در بخش حفظ طبیعت خوب عمل نکرده این در حالیه که باید به فرزندان خود یاد بدیم که حافظ محیط زیست باشن.»

مسئولین وفرهنگ محیطزیستی

البته این حافظ محیط‌زیست بودن رو باید از همون رده‌های بالا شروع کنیم؛ وقتی دغدغه بعضی‌ها از زمین‌خوری به درخت‌خوری و جنگل‌خوری رسیده از دانش‌آموزان هم نمی‌شه خیلی توقع داشت؛ اگر به شعار دادن باشه که همین دانش‌آموزان تا چندسال بعد یا شاید هم همین حالا که پاشون به فضای مجازی باز بشه؛ به‌قدر کافی شعارهای رنگی محیط‌زیستی می‌شنون و تو کمپین‌های رنگ‌ووارنگ عضو می‌شن؛

در واقع همین الان هم در حوزه شعارهای خوش‌رنگ‌ولعاب محیط‌زیستی به خودکفایی رسیدیم و می‌تونیم اونها رو به کل دنیا صادر کنیم اما در عمل ما همون‌هایی هستیم که مسئولین رده پایین‌ترمون زیر مجوز پاساژهای چهل طبقه رو امضا می‌کنن؛

درخت‌های اون حوالی و فرسنگ‌ها دورتر رو خشک می‌کنن با سیمان ریختن پای اونها و بعد مسئولان رده بالاتر از سرطان و قارچ سفید درخت‌ها شاکی می‌شن و دنبال یه راه‌حل برای برگشتن به حالت پیشفرض هستن؛ یه‌جوری هم با محیط‌زیست رفتار می‌کنن که انگار با چندتا کنترل زد گرفتن و برگشتن به عقب همه‌چیز حل می‌شه.

فرهنگ‌سازی‌های دانش‌آموزی

فرهنگ‌سازی‌های دانش‌آموزی از گنجوندن مباحث محیط‌زیستی تو کتاب‌های درسی شروع شده؛ البته شما خوب می‌دونین که این دهه؛ دوران آزمون و خطا در نظام‌آموزشیه؛ یعنی اگر ما دهه شصتی‌ها یه نظام‌قدیم و نظام جدید داشتیم که هنوز زخم‌هاش روی تن سیستم آموزشی‌مون به یادگار مونده این طفلکی‌های دهه هشتاد و نود یا کلاً به‌خاطر آلودگی هوا سر کلاس نمی‌رن یا اینکه تا می‌خوان مباحث رو یاد بگیرن با موج جدید تغیرات کتاب‌های درسی آشنا می‌شن. برای همین خیلی هم اعتباری به اسم و عنوان کتاب‌های جدید نیس.

حرف آخر

  آقای وزیر هم خوب می‌دونن که از دل همین فرهنگ‌سازی‌ها قراره کودکانی نخبه به‌دنیا بیان که ناجیان کره زمین و احیا کنندگان هوای پاک هستن؛ اما باید اونها بدونن که گیاه و درخت و جنگل چیه؛ لطفاً حواستون به مسئولینی که قراره دنیا رو از درخت و جنگل‌ها خالی کنن بیشتر باشه. این کار هم سالی یه‌بار در ۱۵ اسفند به‌صورت نمادین مسلماً جواب نمی‌ده!

پایان پیام

کد خبر : 85905 ساعت خبر : 8:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=85905
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات