رویشان نمی‌شود بگویند مطبوعات نمی‌خواهیم!

سردبیر «آسمان آبی» با اعلام این خبر که این روزنامه از این پس فقط در وب‌سایت منتشر می‌شود، به کاهش تولید کاغذ در کشور اشاره و بیان کرد: متوجه شدم که بسیاری به صورت روشن و واضح رویشان نمی‌شود که بگویند ما مطبوعات نمی‌خواهیم؛ بنابراین به صورت غیرمستقیم این کار را می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حامد شفیعی به خبر منتشر نشدن روزنامه «آسمان آبی» اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از یکسری هزینه‌ها و برای ادامه راه و تعهد حرفه‌ای که داشتیم از این به بعد روزنامه را از طریق وب‌سایت و به صورت آن‌لاین منتشر خواهیم کرد.

این فعال رسانه تاکید کرد، تا مشخص شدن وضعیت، روزنامه «آسمان آبی» به صورت مکتوب منتشر نمی‌شود؛ البته اگر اتفاقات خوشایندی در این راستا بیفتد، ممکن است که در سال آینده به صورت کاغذی آن را منتشر کنیم.

او درباره بازداشت اسپانسر روزنامه توضیح داد: مسلما بخش بزرگی از هزینه‌ها توسط اسپانسر تأمین می‌شد و نبود اسپانسر یکسری چالش و مشکلات را برای روزنامه به وجود می‌آورد. دلیل بازداشت اسپانسر روزنامه ما مشخص نیست و منتظریم که روند قانونی طی شود و وکیل فرآیند پرونده را بررسی کند تا ببینیم از چه راهی می‌توان مساله را ختم به خیر کرد.

شفیعی در بخش دیگری از گفت‌وگو به خبر کاهش تولیدات کاغذ در کشور اشاره کرد و گفت: من متوجه شدم که بسیاری، به صورت روشن و واضح رویشان نمی‌شود که بگویند ما مطبوعات نمی‌خواهیم، بنابراین به صورت غیرمستقیم این کار را می‌کنند که بگویند ما آزادی دادیم که مطبوعات کار کنند اما خودشان نتوانستند ادامه دهند.

او اضافه کرد: برخی چاپخانه‌ها قیمت خود را بر اساس قیمت ارز روز حساب می‌کنند و به صورت نقدی پول را دریافت می‌کنند. آن دوره که بر اساس اعتبار و زمان‌دار کار می‌کردند، گذشته است و همه چیز را نقد می‌خواهند.

سردبیر روزنامه «آسمان آبی» ادامه داد: مسلما روزنامه‌ها و نشریاتی که نتوانند تقاضای چاپخانه را برآورده کنند، قطعا به صورت آنلاین واردکننده و تأمین‌کننده کاغذ خواهند شد یا حذف می‌شوند.

او همچنین اظهار کرد: وزارت ارشاد هم کمکی نمی‌کند و مطبوعات هیچ وقت امیدی به دولت نداشته‌اند.

شفیعی در پایان تصریح کرد: این روند، مخاطبان را به سمت شبکه‌های اجتماعی سوق می‌دهد که اطلاعات عمیق و پخته‌ای را به آن‌ها نخواهد داد و حتی پر از شایعه است. دولت می‌توانست از این اتفاق جلوگیری کند، اما در حال هموار کردن راه برای این اتفاقات است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در پی مشکل کمبود کاغذ در ماه‌های اخیر که گریبان بسیاری از روزنامه‌های کشور را هم گرفت، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هفتم اسفند ماه از کاهش ۴٩ درصدی ظرفیت تولید کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر خبر داد و اعلام کرد: با کاهش ظرفیت تولید در کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر مواجه هستیم و نیاز این بخش از طریق واردات تامین شده است.

پایان پیام

کد خبر : 84220 ساعت خبر : 4:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84220
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات