گلونی

سینمای اجتماعی در کشور ما ناشناخته مانده است

سینمای اجتماعی در کشور ما ناشناخته مانده است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی افراشته در مراسم معرفی آثار برتر جشنواره فیلم فجر و تقدیر از آثار این جشنواره با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، گفت: سینمای اجتماعی در کشور ما ناشناخته مانده و آنطور که باید جایگاه خود را پیدا نکرده است.

باید برای فیلم اجتماعی امتیاز ویژه قائل شویم

بحث آسیب‌های اجتماعی دامنه‌ای وسیع و گسترده دارد و باید در این زمینه توجه جدی و همه جانبه وجود داشته باشد. وضعیت آسیب‌های اجتماعی کشور به مرز بحرانی رسیده و تا حدودی امنیت اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی حتی در حوزه قانونگذاری هم به آسیب‌های اجتماعی توجه جدی نشده و علت هم این است که شاید فهم درستی از این مساله در کشور وجود ندارد. سینما می تواند جامعه را متحول کند و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کند.

به اعتقاد بنده سینمای اجتماعی در کشور ما ناشناخته مانده و آنطور که باید شناخته نشده و این در حالی است که باید برای فیلم اجتماعی امتیاز ویژه قائل شویم.

معاون اجرایی رییس مجلس همچنین به برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون دو میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد به مواد مخدر، ۵ میلیون معتاد به مصرف مشروبات الکلی، ۲۰۰ هزار سقط جنین، ۳۵ هزار مبتلا به ایدز، ۳ میلیون زن بی‌سرپرست، ۷۰۰ هزار زن رها شده، ۴۵۰۰ خودکشی و ۳۰۰۰ مورد فرار از خانه وجود دارد.

کشور در تقسیمات جهانی، محدوده‌ای از کره زمین است که در آن یک ملت زندگی می‌کنند و نام آن نیز در سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است. کشورها به وسیله مرزهای بین‌المللی از یکدیگر تفکیک می‌گردند و غالباً دارای یک حکومت مرکزی هستند. کشورها در تقسیم‌بندی‌های کوچک‌تر بهاستان یا ایالت، مرکز استان، شهرستان، مرکز شهرستان، شهر، بخش، مرکز بخش، دهستان، مرکز دهستان و روستا تقسیم می‌شوند. برخی کشورها در استان‌ها یا ایالت هایشان دارای حکومت یا فرمانداری مستقل هستند که اصطلاحاً به آنها حکومت خودمختار، ایالت خودگردان یا فرمانداری ایالتی گفته می‌شود.

پایان پیام

 

خروج از نسخه موبایل