شهرداری خرم‌آباد غرق در آب است

پایگاه خبری گلونی: خرم‌آباد حالا دیگر با هر باران غرق در آب می‌شود. بارانی که در خرم‌آباد زیاد می‌بارد و هر بار که می‌بارد شهر را چنین می‌کند. شهرداری اما به جای کارهای زیرساختی، مشغول ساخت تله‌کابین برای خرم‌آباد هستند. آیا شهری که با باران در آب غرق می‌شود با تله‌کابین نجات پیدا می‌کند و تبدیل به مقصد گردشگری می‌شود؟

ده‌ها پروژه تخیلی و بلندپروازانه را شهرداران خرم‌آباد در سال‌های گذشته مطرح کرده‌اند، ولی تقریبا هیچکدام از آنها رنگ واقعیت به خود نگرفته‌اند. این پروژه‌ها، بیشتر تبلیغاتی است و هیچ وقت گرهی از کار کردم باز نکرده است و نمی‌کند.

شهرداری باید برای همیشه مشکل عوارض بارندگی‌ها را حل کند. مسدودشدن نهر‌ها و خانه‌سازی در مکان مسیل‌های قدیمی، باعث شده است پس از هر بارندگی، آب در خیابان‌های خرم‌آباد سرازیر شود و مشکلات فراوانی برای شهروندان به‌وجود بیاورد. خرم‌آباد یکی از شهرهای پربارش کشور است و چنین وضعیتی به هیچ‌وجه قابل قبول نیست که هرسال همین مشکلات برای شهر باشد و شهرداری وقت و هزینه‌اش را جای دیگری خرج کند.

سرگرم شدن شهرداری و تلاش برای به‌دست آوردن بودجه و درآمد بیشتر برای این‌گونه پروژه‌ها، مسیر اصلی فعالیت‌های شهرداری خرم‌آباد را تغییر داده است. همه ماشین‌آلات و بودجه شهر به چند پروژه غیر ضروری با توهم جذب گردشگر، در شمال و جنوب شهر مصرف می‌شود، ولی در مرکز شهر حتی یک پیاده‌رو سالم نمی‌شود پیدا کرد.

مشاوره و نظرخواهی از صاحب‌نظران در مقوله شهرسازی به فراموشی سپرده شده است. هنوز زمان زیادی از طرح آبرسانی به دریاچه کیو از چشمه گلستان نگذشته است. نمونه یک طرح تحقیقاتی که نتایج خوبی برای شهر به بار آورد. این دریاچه و مجموعه پارک‌هایش در اواخر تابستان تا اسفندماه هرسال به دلیل خشک شدن دریاچه کیو، از کارایی می‌افتاد. ولی با اجرای  این پروژه مجموعه کیو، همه‌ی سال میزبان گردشگران و همشهریان است.

شهرداری خرم‌آباد باید برای حل مشکلات شهر از اهل فن و اندیشه کمک بگیرد و مشاوران قدیمی و همیشگی خود را کنار بگذارد. واقعیت این است که اگر این نیروها کارایی داشتند، هرروز مشکلی بر مشکلات شهر اضافه نمی‌شد.

پایان پیام

کد خبر : 86845 ساعت خبر : 8:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=86845
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات