لاشه فوک خزری این بار در بندرانزلی+رادیو گلونی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که بازهم لاشه یک فک خزری و این‌بار در بندر انزلی کشف شد. البته اینکه تعداد کاشفان یک کشور افزایش پیدا کنه خوبه‌ها، ولی کاش سهم ما این جور کشفیات نبود! می‌دونید که فک خزری تنها پستاندار دریای خزر هست و همین هم احتمالاً یکی از دلایل بعضی‌ها برای خاص شدنشون هست، که کمر به قتل این زبان بسته چشم قشنگ بستند! حالا انصافاً بعضی هم همزمان با پوشیدن لباس‌هایی با پوست فک خزری، با دیدن تصاویر این فک در شبکه‌های اجتماعی، انواع و اقسام ارادت قلبی خودشون رو نسبت به این جاندار به رخ دیگرون می‌کشن!

ظاهراً یکی از دلایل زنده نماندن این فک، خونریزی داخلی بوده که بر اثر ضرب و شتم برخی از صیادان رخ داده! یعنی این فک به تور یک صیاد گرفتار شده، و صیاد برای اینکه بهش ثابت کنه رئیس توی خزر کیه، اول یک کتک مفصل این فک رو زده و بعد اون رو به حال خودش رها کرده، بعد برای اثبات بیشتر اقتدار، غذای مشترک انسان و فک رو که ماهی کلیکا هست، همه‌اش رو برای خودمون برمی‌داریم!

از دلایل انقراض این جاندار، کمبود مکان استراحت ذکر شده، یعنی وقتی می‌رن قزاقستان و روسیه برای زمستون گذرون، اونها ولشون نمی‌کنن، اینجا که میان تابستون گذرون، ما دست از سرشون برنمی‌داریم. این رو هم اضافه کنم که برخی از انجمن‌ها برای نجات فک‌هایی که در صید گرفتار می‌شن جایزه می‌دن. خب ما که از صبح تا شب شانسمون رو در بسته‌های محصولات مختلف جستجو می‌کنیم، اینجا هم فرصت خوبیه!

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 83873 ساعت خبر : 0:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83873
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات