مدرسه تعطیل دانش‌ آموز باید نفس بکشه+رادیو گلونی

مدرسه تعطیل دانش‌ آموز باید نفس بکشه+رادیو گلونی

پایگاه خبری گلونی، پروین استکییادش بخیر، مدرسه‌ای که بودم یه معلم زبان انگلیسی داشتیم از اون سخت گیرای روزگار! ظاهرش خوش تیپ و تمیز، اما اخلاقش رو نگووو، صد رحمت به آقا محمدخان قاجار! از دور فرنگیس بود از نزدیک چنگیز! کارش تو زمینه زبان انگلیسی بود دیگه! توقعی نمی‌رفت ازش! از همون موقع فرهنگ بیگانه بود که به سمت مراکز آموزشی ما هجوم آورده بود! چقدر خوب که یه فکری به حال این همه غرب‌زدگی کردن و کلاً حذفش کردن! حالا کاری نداریم؛ اصلا به ما چه!

داشتم می‌گفتم؛ آقا ما هر روزی که این معلم می‌خواست امتحان بگیره از ترس غایب می‌کردم!

خودم، خودم رو تعطیل می‌کردم! کار دیگه‌ای از دستم برنمی‌اومد. زبانم رو همیشه زیر پنج می‌شدم! از ترس جریمه‌ها و بازخواست شدن ترجیح می‌دادم مدرسه رو برای خودم تعطیل کنم. بالاخره آخر سال یه جوری پاس می‌شدم!

مدرسه تعطیل دانش‌ آموز باید نفس بکشه

اما خدایی هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم این روشم در سطح ملی و بین دولتمردان هم جواب بده! اصلاً فکر نمی‌کردم دیگران هم از این روش‌ها استفاده کنن! دمشون گرم. چند ساله نمره‌ی کاراشون پنج که چه عرض کنم، منفی پنجه و به جای این که یه کلاس تقویتی، یه دوره آموزش درست یا چهارتا دونه هم‌فکری دلسوزانه داشته باشن، هی پشت سر هم مدرسه‌ها رو تعطیل می‌کنن!

بندگان خدا هر سال زمستون می‌آن بررسی می‌کنن می‌بینن آبروی جامعه رو قشنگ که نکردن هیچ، زدن چشم و چالشم در آوردن! برای همینم زورشون به چهارتا دونه بچه مدرسه‌ای رسیده، هی یکی در میون تعطیلشون می‌کنن که دست آخر هرکی هرچی گفت بگن: « ما برای حفظ سلامت جامعه چه‌ها که نکردیم!» بعد می‌گن: « خب چه‌ها کردین!؟» اونا هم می‌گن: « تا تونستیم تعطیل کردیم»!

خیلی محکم و استوار دارن با یک تیر همه‌ی نشان‌هایی که موجوده رو در سطح ملی و کشوری نشونه می‌گیرن و زاااارپ، ناکارشون می‌کنن!

ما می‌گیم بابا داریم خفه می‌شیم از این همه چرک و چیلی، اونا می‌گن :تعطیلی مدارس!

ما می‌گیم پول نفت، اونا می‌گن: تعطیلی مدارس!

ما می‌گیم سهام عدالت، اونا می‌گن: تعطیلی مدارس!

ما می‌گیم وضع صادرات و واردات، اونا می‌گن: تعطیلی مدارس!

اسیدپاشی؟! تعطیلی مدارس!

فحشا؟! تعطیلی مدارس!

قاچاق عضو؟! تعطیلی مدارس!

خودرو؟! تعطیلی مدارس!

تخخخخخخم مرررغ؟! تعطیلی مدارس!

دفترچه بیمه؟! تعطیلی مدارس!

حقوق بازنشسته‌ها؟! تعطیلی مدارس!

تلللللگگرااام؟! تعطیلی مدارس!

چی؟! تعطیلی مدارس!

کجا؟! تعطیلی مدارس!

کی؟! تعطیلی مدارس!

آقا ما قبول داریم دانش‌آموز باید نفس بکشه، اما باید دانش‌آموزی هم بکنه یا نه؟! دهه شصتیا که هیچ، اونا نسل جزغاله شدن! کاریشون نداریم، اما ما دهه هفتادیا کجا این همه تعطیلی داشتیم؟! سنگ هم از آسمون می‌اومد ما می‌رفتیم مدرسه. البته به جز ساعت‌های زبان انگلیسی که اون هم فقط و فقط برای مبارزه با تهاجم فرهنگی بود!

بگذارید بچه مدرسه‌ای های امروز هم با واقعیت‌های زندگی بزرگ بشن! بگذارید یاد بگیرن هر چیزی رو به جای این که تعطیلش کنن، به روش خودش حلش کنن. هی مدرسه‌هاشون و مغزاشون رو تعطیل نکنید! الان نرن مدرسه دو سال دیگه باید با ماسک و کپسول اکسیژن برن مدرسه! بگذارید حداقل الان تا بارشون سبکه جلو بیوفتن. شما هم برای حل مسائلتون به جای تعطیل کردن، چهارتا دونه کلاس فوق‌العاده برین که الان وضع ما این نباشه!

باشد که خداوند پاداشتان دهاد!

این روایت را بشنوید:

نویسنده: پروین استکی
گویندگان: میثم کریمی، محمد شعبانپور
تهیه کننده: میثم کریمی
پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 83403 ساعت خبر : 1:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83403
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات