نجات پرندگان زود دیر می‌شه+طنز رادیویی

نجات پرندگان زود دیر می‌شه+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، پروین استکیناگهان چقدر زود دیر می‌شود، این روزا هرجا رو نگاه کنی این جمله رو نوشتن. به هر چیزی هم که فکرش رو کنید ربطش دادن! اما فقط ربطش دادن و لایک خوردن، چند تا کامنت چقدرقشنگ و چقدر زیبا و بسیار عالی هم زیرش گذاشتن، که هیچ کارایی‌ای جز شاد کردن صاحب پست نداره! در صورتی که مرحوم امین‌پور وقتی این شعر رو گفته منظورش چیزی بالاتر از چهارتا لایک و دوتا دونه نظر و شش هفتا دایرکت بوده! احتمالاً تو فصل کوچ پرستوها این شعر رو گفته! وقتی دیده پرنده‌هایی که می‌آن ایران بعد از یه مدت که دارن برمی‌گردن تعدادشون ریزش کرده!

خانواده مظلوم و لطیف پرنده‌ها، کامل اومده، ناقص داره برمی‌گرده! قطعاً قلب قیصر جان به درد اومده از این همه کشت و کشتار و خون‌ریزی! اونجا بوده که قلم به دست گرفته و به عنوان هشدار به جامعه‌ی انسانی گفته حواستون باشه که یه روزی دیر می‌شه! و حالا دقیقاً همون لحظه‌ایه که شاعر بزرگ پیشگویی کرده! الان توی زمانی به سر می‌بریم که در حال دیر شدنه! امروز به داد پرنده‌ها نرسیم فردا که منقرض بشن دیگه هیچ فایده‌ای نداره براشون یادبود بگیریم و کمپین حمایت از پرندگان منقرض شده راه بندازیم! دقیقاً مثل همین یوز‌های ایرانی بیچاره!

شنیده شده با هر یه پرنده‌ی مهاجری که شکار می‌شه، صدایی سرتاسر تالاب می‌پیچه و می‌گه: « قیصر کجایی که کفترات رو پرپر کردن؟»

بیاییم با جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر تن این شاعر عزیز رو توی گور نلرزونیم و بگذاریم به آرامش ابدی برسه.

اما بازم جای سوال داره که صیادان عزیز با شنیدن چنین صدای جان‌سوزی چرا هنوز دست از این جنایت بزرگ نکشیدن و به کارشون ادامه می‌دن؟ چی می‌خوان از جون این زبون بسته‌ها؟ آخه مگه با فروش مرده‌ی این پرنده‌ها چقدر گیرتون می‌آد که حاضرید یه خانواده رو داغدار کنید!؟

ما قبول داریم کار نیست، همه چی گرونه، خرج زندگی بالا رفته، پول یارانه‌ها رو بندازی جلو گدا قهر می‌کنه، اما اینا هیچ کدوم دلیل نمی‌شه شما به چهارتا دونه حیوون زبون بسته زور بگید! والا به خدا ما توی هیچ مرحله از زندگی تروریست نبودیم و نخواهیم بود. اما دیگه یه کاری نکنید که به خاطر دو قرون پول بیشتر انگ پرنده‌کشی بهمون بزنن!

ما از مسوولین عزیز خواهش می‌کنیم یه فکری به حال پیشگیری از انقراض این پرندگان بکنند، انقراض آدم‌ها که عملاً ربطی به شما نداره! حداقل جلوی انقراض این حیوونای زبون بسته رو بگیرید. نگذارید چرخه طبیعت نابود شه! قبل از این که ناگهان یادتون بیوفته چقدر دیر شده!

نجات پرندگان زود دیر می‌شه

این روایت را بشنوید:

نویسنده: پروین استکی
گویندگان: میثم کریمی، محمد شعبانپور
تهیه کننده: میثم کریمی
پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 83399 ساعت خبر : 10:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83399
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات