هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان سازمان محیط زیست برای طرح بی‌زباله

در هم اندیشی مدیران و کارشناسان معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ایده ها و طرح خلاقانه کارشناسان این سازمان در زمینه طرح بی زباله و کاهش پسماند مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست با تاکید بر اینکه یکی از اولویت ها می بایست پسماند و بی زباله باشد، گفت: ما باید در جامعه یک دغدغه و حساسیت ایجاد کنیم  تا حس مشارکت پذیری مردم افزایش پیدا کند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای فرهنگ سازی در حوزه پسماند و زباله باید اول از خودمان شروع کنیم، گفت: ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها اقدامات موثری در راستای اجرای  طرح بی زباله با مشارکت مردم و دستگاه های مسئول انجام داده اند که قابل تقدیر است.

وی در ادامه به برخی از اقدامات در راستای اجرای طرح بی زباله اشاره کرد و  برگزاری کارگاه های آموزشی، تعامل با خبرنگاران ، تولید استیکر و برچسب در زمینه بی زباله، راه اندازی چالش بی زباله، ارسال پیام های تبریک بی زباله در ایام نوروز، مطرح کردن شعار های تاثیر گذار در زمینه بی زباله  و استفاده از آن فضای مجازی را از جمله این اقدامات برشمرد.

مدنی بر ضرورت الگو سازی در زمینه کاهش پسماند برای عموم مردم تاکید کرد و گفت: امر و نهی کردن نمی تواند در فرهنگ سازی در زمینه کاهش پسماند موثر باشد.

وی افزود: اجرای طرح بی زباله در سازمان حفاظت محیط زیست باید به گونه ای باشد که در سراسر کشور بعنوان الگویی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در مدارس کشور برای کاهش پسماند و اجرای طرح بی زباله گفت: این برنامه در دستور کار دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

مدنی با اشاره به نقش شخصیت های مختلف از جمله هنرمندان و ورزشکاران در اجرای طرح بی زباله گفت: در این طرح از ظرفیت های هنرمندان و ورزشکاران استفاده می شود.

در این نشست مدیران و کارشناسان معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست به ارائه ایده های نو و طرح خلاقانه در زمینه طرح بی زباله و کاهش پسماند پرداختند.

پایان پیام

کد خبر : 84498 ساعت خبر : 11:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84498
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات