گوشی خاموش و احساس پریشانی

اگر قرار باشه یه روزی این آزمایش گوشی خاموش و ارتباط با خانواده اینجا انجام بشه چنین واکنش‌هایی رو از مردم می‌بینیم.

پایگاه خبری گلونی؛ مهدیسا صفری‌خواه: در یک آزمایش تجربی درباره ارتباط گوشی‌های تلفن همراه وکاهش ارتباط مفید با مردم، بیش از ۳۰۰ نفر در رستوران با دوستان و اعضای خانواده خود غذا خوردند. برخی از شرکت کنندگان تلفن همراه خود را کنار خود قرار دادند و برخی دیگر آن را کنار گذاشتند. شرکت کنندگانی که گوشی‌های خود را کنار خود قرار داده بودند، احساس پریشانی و حواس‌پرتی بیشتری داشتند که همین امر میزان لذت از مصاحبت با نزدیکانشان را کاهش می‌داد.

باز خوبه که اون ۳۰۰ نفر تا آخر مصاحبه زنده موندن. اگر قرار باشه یه روزی این آزمایش گوشی خاموش و ارتباط با خانواده اینجا انجام بشه واکنش‌های زیر رو از مردم می‌بینیم.

گونه‌شناسی هموطنان معتاد به اینترنت

دسته اول؛ از همون اول اعلام می‌کنن که منتظر یه تماس کاری هستن و از اون اول اعلام می‌کنن که اهل کنار گذاشتن گوشی و این سوسول بازی‌ها نیستن و ممکنه به‌خاطر اینکه آدم‌های مهمی هستن ما هم باورشون می‌کنیم؛ البته اونها بیشتر از کار پیرامون کارشون شوآف می‌کنن وگرنه هر تماس کاری مهمی رو خواهند پیچوند.

دسته دوم بیماری‌های گوارشی رو بهونه می‌کنن و هر ده‌دقیقه یکبار میز رو ترک می‌کنن و خودشون رو به دستشویی می‌رسونن تا گوشی زاپاسی که تلگرام و اینستاگرام داره رو چک کنن. این‌ها یه‌جوری شک برانگیزن که بعد از جلسه والدینشون یا می‌برن کمپ اعتیاد می‌خوابوننشون یا می‌برنشون برای تست دوپینگ!

دسته سوم وسط برنامه؛ ازغذای رستوران ایراد می‌گیرن؛ کاسه کوزه رو بهم می‌زنن و میز رو ترک می‌کنن و از این موقعیت سخت بیرون میان ولی روانکاو لازم می‌شن و چند جلسه روانکاوی براشون تجویز می‌شه.

دسته چهارم؛ از همون وسط جسه لایو واستوری می‌گیرن وفضا رو می‌شکنن و فیت می‌دن با محققان و اونها هم از دیدن این‌همه استعداد بالقوه برای درمان شدن راضی خواهندبود. اون وسط هم دو تا تبلیغ می‌رن برای مرکزی که تحقیقات رو ارائه می‌ده و دو میلیونی هزینه تبلیغات ازاسپانسر تحقیقات می‌گیرن.

دسته پنجم هم به‌جای مصاحبت با خانواده عکس پدر و مادرشون رو به‌صورت زیرمیزی تو فضای مجازی انعکاس می‌دن و به‌این ترتیب این تحقیق میدانی هم مثل خیلی از تحقیقات میدانی دیگه شکست می‌خوره و آماری هم ازش بیرون نمیاد. بعد هم مردم آرزو می‌کنن که هیچوقت تو موقعیت گوشی خاموش قرار نگیرن.

پایان پیام

کد خبر : 84357 ساعت خبر : 9:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84357
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات