گلونی

برای زنده ماندن نیاز به طبیعت داریم

ما برای زنده ماندن نیاز به طبیعت و نعمت‌هایش داریم. به هوای پاک و اکسیژن.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: ۱۳فروردین روز طبیعت است. روز پناه بردن از شلوغی شهر و آلودگی‌هایش به آغوش پاک و زیبای طبیعت. اگر از همین حالا فکر به در کردن سیزه‌تان هستید لازم است چند نکته را نیز در کنار برنامه‌ریزی‌تان در نظر بگیرید.

اول از هرچیز یادمان باشد طبیعت دیگر حیاط خانه‌مان نیست که صاحب آن باشیم و هرطور دل‌مان خواست رفتار کنیم. ما برای زنده ماندن نیاز به طبیعت و نعمت‌هایش داریم. به هوای پاک و اکسیژن.

یکی از عادات مرسوم و غلط در سیزده به در روشن کردن آتش است. آتش برای خوردن کباب و چای و سیب‌زمینی زغالی. و یا حتی گرم کردن خودمان. بسیار دیده می‌شود که کسانی با بریدن شاخه‌های درختان آتش درست می‌کنند. کاری که واقعا انجام آن شرم‌آور است و باید جریمه‌ای سنگین برایش در نظر گرفته شود.

یکی دیگر از آسیب‌های ما به طبیعت ریختن زباله‌هاست. خصوصا زباله‌هایی که تجزیه‌پذیر نیستند و تا سالیان دراز باقی می‌مانند. البته گاهی بعضی‌ها برای ریختن زباله‌های میوه و چیزهای دیگری از این دست بهانه می‌آورند که توسط حیوانات خورده می‌شود و نیازی به جمع‌آوری نیست. این طرز فکر هم نادرست و البته قابل قبول نخواهد بود.

همین زباله‌ها سبب می‌شود هنگامی که به یک مکان دیدنی وارد می‌شویم با منظره‌ای بسیار زشت مواجه شویم. چه در شمال چه جنوب و شرق و غرب کشور، مناطق دیدنی که در دل طبیعت هستند از این رفتار نادرست ما در امان نمانده‌اند.

یک آسیب دیگری که ما به محیط زیست وارد می‌کنیم صدمه زدن به حیوانات است. حیواناتی که در خانه‌شان که همان کوه و جنگل تفریحی ماست، بی‌آزار زندگی می‌کنند و ما با تفنگ به جان‌شان می‌افتیم تا لذت آن روز را که در طبیعت گذرانده‌ایم چند برابر کنیم‌.

برای اصلاح الگوهای رفتاری همه ما نیاز به فرهنگ داریم. این فرهنگ‌سازی ها هم باید از طرف سازمان گردشگری، محیط زیست و البته تک تک ما انسان‌ها باشد.

 

همه ما اگر به جایی وارد شویم که آلوده است و زباله روز زمین باشد سریع اعتراض می‌کنیم. پس چگونه است که خودمان همان رفتار را تکرار می‌کنیم‌.

بهتر است به جای غر زدن از همین حالا ، سیزده به در همین امسال اصول محیط زیستی و رفتار صحیح با طبیعت را رعایت کنیم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل