گلونی

در بلغارستان احساس غربت نمی‌کنید

پایگاه خبری گلونی، مهدی نژاد‌حسن: در‌به‌در یافتن آژانس مسافرتی یا تور ‌‌ارزان ‌قیمت بودم تا اگر خدا خواست و قسمت شد ما هم فرنگ ندیده با پاس سفید پای از زمین خاکی بر افلاک نگذاریم.

سال قبل دور‌وبر چند مرکز خرید عکس‌هایی با لباس‌های نچندان فرهنگی‌پسند در کشور دوست و برادر ترکیه جهت بستن دهن خلق‌الناس گرفته‌ام، ولی انصافا خودتان بهتر می‌دانید در این مسابقه به شدت مردمی و خودجوش، جهت حفظ کلاس و آبرو هم که شده این اندازه کفایت نمی‌کند.

مع‌هذا با دیدن اولین دفترخدمات گردشگری داخل شدم و باوقار روی اولین صندلی نشستم. بعد از دقایقی انتظار کارمند شیک‌پوش با لبخند پرسید مقصدشما کجاست؟ گلویی صاف کردم وبا اعتماد‌به‌نفس دو‌چندان گفتم اروپای شرقی، بلغارستان خانم! من که از قبل منتظر شنیدن این سوال بودم چرا بلغارستان؟

بدون توجه به حرف‌های کارمند انگشتانم را روی سطح شیشه‌ای پیشخوان گذاشتم و در حالی‌که هیچ چیز نمی‌شنیدم با صدایی رسا‌ نطق از قبل آماده شده‌ام را آغاز کردم.

کشور بلغارستان در جنوب شرقی اروپا است. شهر زیبای صوفیه پایتخت دیدنی آن دارای جاذبه‌‌های گردشگری بی‌‌شماری است. سالانه هزاران نفر از سر‌تا‌سر دنیا به دیدن صوفیه شهر‌ی با ساختمان‌های شیک و برج‌های سر به فلک کشیده می‌آیند.

مراکز خرید رنگارنگ و شلوغ در کنار تفریحات سالم و غذاهای خوشمزه نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. مبادا بخاطر مشابهت اسمی با کشور‌های گرداگردمان خیال کنید خبری است. خیر، توسعه‌یافته و زیبا‌ست.

احساس غربت نمی‌کنید

در حالی‌‌که شما در یک کشور اروپایی هستید بهیچ‌وجه احساس غربت نمی‌کنید چون حس می‌کنید دارای قرابت فرهنگی هستید.

همین دیروز با وجود اینکه در هیچ کجا خبری از اروپای شرقی نمی‌‌شنوید، خبر واژگون شدن اتوبوس بین شهری در اتوبانی نزدیک صوفیه تیتر روزنامه‌ها شده بود،البته تحقیقی جامع پیرامون حال و احوال راننده نشده است.

ولی قطعا واژگونی در اتوبان چند‌بانده و مسطح، نباید بی‌ارتباط با اهل دل بودن راننده و نوشیدن چای پررنگ و قهوه غلیظ در اتوبان‌های هر کجای دنیا باشد. کارمند که در طول این گفتمان راهبردی وحساس فقط سرش را به نشانه تایید تکان داده‌بود، حیرت‌زده ایستاد و نگاهی به سر تا‌پای من انداخت و با خونسردی گفت سفرتان بخیر، فقط ای کاش دقت بیشتر‌ی مبذول می‌داشتید با این اطلاعات پیرامون بلغارستان حیف است تفاوت آژانس مسافرتی داخلی را از خارجی ندانید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل