گلونی

چند پیشنهاد برای نمایشگاه‌گردی نوروزی

چند پیشنهاد برای نمایشگاه‌گردی نوروزی

چند پیشنهاد برای نمایشگاه‌گردی نوروزی

نگارخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری مختلفی در عید نوروز میزبان هنردوستان هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، موزه هنرهای معاصر تهران با ادامه نمایش آثار علی‌اکبر صادقی در تعطیلات سال نو نیز میزبان علاقه‌مندان به هنر و مسافران خواهد بود.

این نمایشگاه هفتاد سال فعالیت هنری صادقی را به عنوان نقاش، انیماتور، مجسمه‌ساز و شاعر به تماشا می‌گذارد که در آن بیش از ۲۰۰ اثر هنری و فیلم‌هایی از پویانمایی‌های او به نمایش درآمده است.

دوستداران هنر می‌توانند تا ۲۵ فروردین ماه برای بازدید از نمایشگاه «مروری بر آثار علی‌اکبر صادقی» به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز مراجعه کنند.

چند پیشنهاد برای نمایشگاه‌گردی نوروزی

موزه طراحی به عنوان یکی دیگر از  موزه‌های هنرهای تجسمی در نمایشگاهی که با نام «چکش و حراج» آثار هنرمندانی مانند همچون هانیبال الخاص، حسین محجوبی، مسعود عربشاهی، بهرام دبیری، مانی پتگر، نیکزاد نجومی، احمد نصرالهی، احمد وکیلی، حسینعلی ذابحی، مهدی حسینی، فرهاد گاوزن، کریم نصر، علی ندایی و… برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.

درهای این نمایشگاه به همراه دیگر فضاهای موزه در نوروز گشوده است و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به موزه طراحی به نشانی تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان موسوی، کوچه محمدپور، پلاک ۹ مراجعه کنند.

این نمایشگاه آثار تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت.

موزه ملی ایران

افرادی که در ایام نوروز برای بازدید از «لوور کوچک» به موزه ملی ایران می‌روند، می‌توانند تماشاگر  ۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور، باشند. این عکس‌ها از این کارگردان و عکاس فقید در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شدند.

این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال‌های ١٣٧۴ تا ١٣٩٠ ( ١٩٩۶ تا ٢٠١٢ میلادی) در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوورثبت کرده است.

همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه‌ی لوور برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار «رامبرانت»، نقاش مشهور هلندیِ از قرن هفدهم میلادی است که  به مدت چهار ماه در موزه‌ی ملی ایران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه و با حمایت مالی یک بانک خصوصی  تا  ١٨ خرداد ماه سال آینده در تهران و موزه ملی ایران در خیابان سی تیر برپاست.

چند پیشنهاد برای نمایشگاه‌گردی نوروزی

خانه هنرمندان ایران نیز به مناسبت سال جدید جشنواره‌ای را به نام «تهران، شهر هنر» برگزار کرده که تا ۱۱ فروردین ادامه دارد.

در قالب این رویداد آثار هنرمندان نقاش در گالری ممیز، آثار هنرمندان مجسمه‌ساز در گالری زمستان، آثار هنرمندان گرافیست در گالری پاییز، آثار هنرمندان سفال و سرامیک در گالری میرمیران، آثار هنرمندان خوشنویس در گالری نامی، آثار هنرمندان عکاس در گالری بهار و آثار هنرمندان تصویرگر در گالری تابستان خانه هنرمندان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از امکانات خانه هنرمندان و هنرگردی خود به خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، بوستان هنرمندان مراجعه کنند.

نگارخانه و موزه‌های سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز اعلام کرده در ایام نوروز نگارخانه‌ها، موزه‌ها و خانه موزه‌های این سازمان تا ۱۵ فروردین از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به صورت رایگان یا با ۵۰ درصد تخفیف پذیرای علاقه‌مندان است.

موزه هنرهای دینی امام علی (ع)،موزه عکاسخانه شهر، نگارخانه لاله، گالری پردیس ملت، نگارخانه مریم، باغ‌موزه هنرهای ایرانی، باغ کتاب تهران،خانه موزه استاد انتظامی،خانه موزه شهید مصطفی چمران،خانه موزه شهید بهشتی و خانه موزه استاد مطهری مجموعه موزه‌ها

کانال تلگرام گلونی خبرهای پایگاه را به راحتی در اختیارتان می‌گذارد.

خروج از نسخه موبایل