با قیمت دلار گرگ‌ها دیگر شیر نمی‌دهند

با قیمت دلار گرگ‌ها دیگر شیر نمی‌دهند

یکی تلگرامشو باز کرد و صدای رشیدپور پخش شد که از رئیس جمهور پرسید: «پس خیالمون بابت قیمت دلار راحت باشه آقای رئیس جمهور؟» و رئیس جمهور هم با همون متانت و اطمینان همیشگی، بلند گفت «بله»

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: صبح که از خواب بیدار شدم، قیمت دلار ۵۸۰۰ بود. یکی از رفقا زنگ زد که بیا بریم صرافی، من می‌خوام دلار بخرم و سود کنم. بهش گفتم مسئولان گفتن فعلا نخرین. چون قراره ارزون بشه و بعدا ضرر می کنین. رفیقم گفت تو چرا انقد زود باوری. الان مسئولان این مدلی شدن که هر چی می‌گن تو باید برعکسش کنی.

خلاصه با هم راهی صرافی شدیم. من کلا تو عمرم دو بار صف طولانی دیدم. یکی زمان انتخابات شورای شهر سال ۹۶ بود که بچه ها از راه مهدکودک، اومده بودن ثبت نام. یکی هم امروز که مردم طوری تو صف دلار ۵۵۰۰ تومنی وایساده بودن که انگار ندیدن دلار چجوری کشیده بالا. البته از این موردا زیاد دیدم که وقتی یه چیزی گرون می‌شه مردم بیشتر به سمتش، هجوم می‌برن. به هر حال، همین اخلاقامونه که باعث شده که ما ایرانیا خاص باشیم.

با قیمت دلار گرگ‌ها دیگر شیر نمی‌دهند

همونطور که تو صف وایساده بودم، داشتم حرفای مردم رو گوش می‌کردم که هر کدوم می‌گفتن:
– آقا قیمت دلار چند شد؟ طرف هم جواب داد الان یا الان؟
– اینا همه‌اش کار خودشونه.
– شاید اگه پیام‌رسان سروش رو نصب می‌کردیم اینجوری نمی‌شد.
– حواس ما رو پرت داشته‌های گرگ و لولو و فیلتر تلگرام و سانسور و… کردن که یادمون بره قراره چه بلایی سرمون بیاد.
– الان اگه گرگ معروف بیاد ایران، عمرا بضاعتش برسه دو تا بچه رو شیر بده. والا ما که گاومون زایید با این وضعیت.
– آقا این حباب که می‌گن، مگه نباید یه چیز شکننده باشه که زود بترکه؟ اما الان حباب دلار، یه چیزی تو مایه های فولاده. ترکیدن تو کارش نیس.

همون موقع، یه دعوا هم شده بود و طرف عربده می‌کشید که یارو، اگه واسه همه دلاری، واسه من ریالی. رفیقم زد به شونه‌ام و گفت نگفتم سود می‌کنم؟ دلار به ۶۰۰۰ رسید. هنوز حواسم به مردمِ توی صف بود که یکی تلگرامشو باز کرد و صدای رشیدپور پخش شد که از رئیس جمهور پرسید:
«پس خیالمون بابت قیمت دلار راحت باشه آقای رئیس جمهور؟» و رئیس جمهور هم با همون متانت و اطمینان همیشگی، بلند گفت «بله»

پایان پیام

کد خبر : 88359 ساعت خبر : 9:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88359
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات