برای شهر ری قبله تهران چه کرده‌ایم؟

کلی بنای عظیم که از دوره‌های اشکانیان و ساسانیان در ری سالم مونده و میشه هرکدومش به تنهایی با بنایی مثل تخت جمشید در شیراز برای جذب گردشگر رقابت کنه.

پایگاه خبری گلونی، حامد مهربانی: از خوشحالی‌هایِ من، هر سال این موقع‌ها اینه که یه تعداد جدیدی رو می‌برم و بخش کوچکی از ریِ بزرگ رو بهشون نشون میدم. شهری که فرصت‌ها و ظرفیت‌های بزرگی برای تکون‌دادن اقتصادِ نه تنها تهران، بلکه کل ایران رو داره.

ظرفیت‌های توریستیِ این شهر، یکی از ظرفیت‌های اونه که در کنار باقی ویژگی‌های خاصِ شهرری (کشاورزی، صنعتی، راه‌های ارتباطی، رُشد اجتماعی و…) وجود داره ولی متاسفانه کمترین توجه‌ها بهش میشه.

شهرری نزدیک به ۱۸۰ مکان تاریخی و زیارتی داره که هر کدوم ازین‌ها اگر به تنهایی در یک شهر ترکیه یا آذربایجان یا حتی عراق بود کلی می‌تونست توریست و زائر جذب کنه.

کلی بنای عظیم که از دوره‌های اشکانیان و ساسانیان در ری سالم مونده و میشه هرکدومش به تنهایی با بنایی مثل تخت جمشید در شیراز برای جذب گردشگر رقابت کنه.

یا همین برج طغرل که در این تصویر، همه رو مبهوت زیبایی و ویژگی‌های اون می‌بینید. از معماری‌های عجیب و غریب ایرانه، که هم میتونه توریست‌های علمی (مهندسان عمران و معماری) رو جذب خودش کنه و هم عموم مردم رو، که می‌شه جایی باصفا و دلچسب برا تفریح و تفرج باشه براشون.

یا تالاب عشق آباد شهرری، که از مناطق طبیعی بی‌نظیرِ ایرانه. این تالاب یکی از بهترین مناطق طبیعی برای پرنده‌نگری محسوب میشه. تاحالا ۱۵۱ گونه پرنده از این تالاب مشاهده شده که از این میان، ۱۵ گونه شکاری، ۱۲ گونه مرغابی و ۲۵ گونه سلیم و آبچلیکه. پوشش گیاهی حاشیه‌ی تالاب فوق‌العاده‌س و از سایر موجودات اون منطقه که شناسایی شدن میشه به قورباغهٔ باتلاقی، لاک پشت خزری، مار چلیپر در تالاب و گرزه مار، اسکینک علفزار، سوسمار چشم ماری و آگامای دشتی، روباه، خرگوش و… در اطراف تالاب اشاره کرد که برای همه‌ی این‌ها رو کنار هم جمع کردن میلیاردها تومان باید هزینه شه تا یه باغ پرندگان کوچک درست کنن یا یه همچین چیزی (که معلوم نیست بازهم چقدر بتونن ازش مراقب کنن تا مثل دو باغ پرندگان (تهران یا اصفهان) که در طراحی‌های غیرحساب شده موجب تلف شدن بسیاری ازون گونه‌های زیستی شد).

از ری بخوام بنویسم صدها پست اینستاگرامی هم جواب نمیده. فقط امیدوارم با این‌ معرفی کردن ظرفیت‌هایی که این منطقه داره حداقل بخشی از توجه دوستان و اطرافیانم رو جلب کنم که این آگاهی به جاهای دیگه هم منتقل بشه.

پایان پیام

کد خبر : 87718 ساعت خبر : 7:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87718
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات