تاثیر قلعه فلک‌الافلاک بر اقتصاد خرم‌آباد

امسال خرم‌آباد نوروزی پر مسافر را تجربه کرد. قلعه فلک‌الافلاک هم رکورد شکست اما خیری به کاسبان خرم‌آبادی و اقتصاد این شهر نرسید.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: بارها گفته‌ام و گفته‌اند که خرم‌آباد باید جایی باید برای راه رفتن و قدم زدن. بعد از شهردار ساکی تقریبا شهردار و هیچ شورای شهر و هیچ مجموعه‌ای به فکر خیابان‌های خرم‌آباد نبوده است. منظورم این نیست که در این همه سال کاری برای خرم‌آباد نشده است، خیر شده است اما این کارها برای گردشگری نبوده است.

جایی برای قدم زدن

متاسفانه امروز خرم‌آباد جایی برای قدم در شهر ندارد. شاید تنها جایی که در خرم‌آباد قابل قدم زدن است دور دریاچه کیو باشد. بقیه جاهای خرم‌آباد پیاده‌روهای باریک و تنگ و خیابان‌های تنگ‌تر دارد.

در خرم‌آباد شهربازی مدرنی وجود ندارد. پردیس سینمایی نیست. مجتمع‌های تجاری و خرید مانند دیگر شهرها وجود ندارد و پیاده‌راه هم که اصلا وجود ندارد.

طرح‌های تخیلی

در تمام این سال‌ها شهرداری‌ها اگر پولی داشته‌اند خرج طرح‌های تخیلی کرده‌اند. طرح‌های که بعد از رفتن‌شان میراث شومی شده است برای شهر.

امسال خرم‌آباد نوروزی پر مسافر را تجربه کرد. قلعه فلک‌الافلاک هم رکورد شکست اما خیری به کاسبان خرم‌آبادی و اقتصاد این شهر نرسید. در پژوهی که با دوستان در خرم‌آباد انجام دادیم برایمان به طور پژوهشی هم مسجل شد که کسی در خیابان‌های خرم‌آباد قدم نمی‌زند چون جایی برای قدم زدن نیست.

مسافران اغلب بعد از دیدن قلعه به سمت آبشار گریت و بیشه می‌روند و بعد از دور روز نیز شهر را به سمت جنوب یا شمال ترک می‌کنند.

حتی کسبه خیابان دوازده برجی نیز از این هم مسافران سودی کسب نکردند. خیابانی که چسبیده به فلک‌الافلاک است.

پایان پیام

کد خبر : 87653 ساعت خبر : 2:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87653
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات