رئال و بایرن، نبرد غول‌های اروپایی

رئال و بایرن، نبرد غول‌های اروپایی

پایگاه خبری گلونی، محمد ساکی: مراسم قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و رئال‌ مادرید با بایرن‌ مونیخ _ رم و لیورپول باید در مقابل هم بازی کنند.

خیلی‌ها از بازی رئال و بایرن به عنوان فینال زود هنگام این رقابت‌ها نام می‌برند. باواریایی‌ها که بعد اخراج کارلو‌آنچلوتی، هدایت آنها را یوپ‌هاینکس آلمانی بر عهده گرفت بازگشت فوق‌العاده‌ای به لیگ داشتند و درپی جبران نتایج نه چندان جالب ابتدای فصل، در بیست ونه بازی با اختلاف بیست امتیاز نسبت به تیم دوم یعنی شالکه قهرمانی زود هنگام خود را جشن گرفت تا به رویایی سه گانه امسال نزدیکتر شوند‌.

اما از سوی دیگر شاگردان زیدان که تقریبا امید قهرمانی در این فصل لالیگا را از دست داده‌اند، تمام تمرکز خود را معطوف چمپیونزلیگ کرده‌اند تا با قهرمانی دوباره همچنان جایگاه خود را به عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها مستحکم‌تر کنند. رئالی‌ها که هم از لحاظ روحی و هم بدنی در شرایط ایده‌‌آلی قرار دارند امیدوار هستن با درخشش ادامه‌دار رونالدو همچون پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس از سد بایرن مونیخ هم عبور کنند و به فینال برسند.

رئال و بایرن، نبرد غول‌های اروپایی

این دیدار از پرتکرارترین بازی‌های چمپیونزلیگ محسوب می‌شود. در بیست و دو دیدار گذشته باواریایی‌ها ۱۱ بار و رئالی ۹ باز موفق به پیروزی شده و ۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. رونالدو در ۶ بازی برابر بایرن ۹ گل وارد دروازه آن‌ها کرده که در نوع خود رکورد قابل توجهی محسوب می‌شود.
رئال مادرید برای صعود به فینال سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۱۴ در نیمه‌نهایی موفق شد بایرن مونیخ را شکست دهد و  بایرن مونیخ هم برای صعود به فینال سالهای ۱۹۷۶ و ۱۹۸۷ و ۲۰۰۱ و ۲۰۱۲ در نیمه‌نهایی موفق به شکست رئال مادرید شد.

اما بازی آخر این دو تیم در مرحله یک‌چهارم‌نهایی در فصل۲۰۱۷ بسیار جنجالی بود. در بازی رفت رئال دو بر یک پیروز شد و در بازی برگشت هم چهار بر دو جلو افتاد تا مقتدرانه به مرحله بعد صعود کند‌. در بازی برگشت باواریایی‌ها به قضاوت داور و خصوصا اخراج ویدال و گل‌های رونالدو معترض بودند اما تصمیم داور عوض نشد تا شب تلخی برایشان رقم بخورد.

دیگر نکته جالب بازگشت زود هنگام خامس رودریگز بازیکن کامبیایی به سانتیاگو برنابئو و رویارویی دوباره تونی کروس با مونیخی‌ها است. خامس که تازه جمع کهکشانی‌ها به صورت قرضی جدا شد و به بایرنی‌ها پیوست میتواند از بازیکنان با انگیزه بازی باشد. او در ۷۷ بازی ۲۸ گل برای رئالی‌ها به ثمر رساند در نهایت به صورت قرضی به مونیخ رفت. کروس هم سال ۲۰۱۴ به سانتیاگو‌برنابئو آمد قطعا می‌تواند یکی از بازیکنان تاثیر گذار بازی باشد و رقابت او با آلونسو و ویدال و روبن میتواند بر جذابیت‌های بازی اضافه کند.

پایان پیام

کد خبر : 88826 ساعت خبر : 5:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88826
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات