روی شهر خرم‌آباد راه بروید

روی شهر خرم‌آباد راه بروید

پایگاه خبری گلونی، مهرداد دهقانی: تصور کنید چندصدمتر بالاتر از شهر خرم‌آباد، روی شیشه‌ای راه می‌روید! این طرحی با توجیح اقتصادی بالا و البته ایمن بوده که برای بام شهر خرم‌آباد طراحی شده است.

چندماه پیش، مصاحبه‌ای با رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت طراح و مجری این پل داشتم. وی بسیار نگران ایمنی بازدیدکنندگان بود که بخشی از نظراتش را در انتهای این نوشتار می‌خوانید؛ وی در میان صحبت‌هایش، از سازه‌ای کم‌نظیر برایم گفت؛ چیزی که بسیار جذاب است و شایسته است شهروندان شهر خرم‌آباد پیگیر اجرای آن باشند.

چندسال قبل، از این شرکت خواسته شده تا سازه‌ای کابلی در زمینه گردشگری برای بام شهر خرم‌آباد طراحی کنند و نتیجه‌اش پلی شده که در تصاویر می‌بینید.

این پروژه هیچ‌وقت رسانه‌ای نشد و به دلایل نامشخص همچون مجموعه بام خرم‌آباد، به فراموشی سپرده شده است.

روی شهر خرم‌آباد راه بروید

سازنده‌ی پل معلق دره خزینه می‌گفت: «در رابطه با پل دره‌خزینه و پل‌های مشابه آن باید به این نکته اشاره کرد که در این نوع پل، باتوجه به کاربری مورد نیاز، طراحی به صورتی انجام پذیرفته که افراد می‌بایست با فواصل حداقل ۱۰ متری از یکدیگر از رو پل عبور نمایند؛ اما متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی، این پل در شرایط بحرانی قرار دارد، این پل از رگلاژ خارج شده، کابل‌های مهاری آن باز شده و توری‌های محافظ پل از بین رفته و غیر قابل استفاده است».

در محل پل تخریب شده دره‌خزینه، می‌توان پلی بهتر و استاندارد ساخت. پس برای اتفاقی که اخیرا افتاد ناراحت نباشید و لطفا خواهان اجرای طرح‌های استاندارد و “درآمدزا” باشید.

شهر؛ سکونتگاهی، نسبتاً بزرگ و دائمی است.  سازمان ملل متحد، در سال ۱۳۶۷ خورشیدی، شهر را چنین، تعریف می‌کند:

شهر، مکانی با تراکم بالای جمعیت و مرکزیت سیاسی، اداری و تاریخی است که در آن، فعالیت اصلی مردم، غیر کشاورزی است و دارای مختصات شهری بوده که از طریق دولتی محلی، اداره می‌شود.

 

پایان پیام

کد خبر : 87430 ساعت خبر : 0:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87430
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات