شاخ‌های اینستاگرام را ما درست کردیم

شاخ‌های اینستاگرام را ما درست کردیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: راستش را بخواهید اولین باری که به عنوان یک ایرانی احساس شرمندگی کردم آن موقعی بود که ایرانی‌های زیادی در صفحات مجازی فوتبالیست آرژانتینی را به باد ناسزا گرفتند و او را بابت افتخار آفرینی برای کشورش مسخره کردند.

احساس کردم چقدر از فرهنگی که همیشه به آن می‌بالیم و گوش مردمان را از تمدن‌مان کر می‌کنیم دور شده‌ایم.

رفته رفته با همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی با افرادی آشنا شدم که کلا نظرم نسبت به فرهنگ‌مان تغییر کرد.

در هر جامعه‌ای انسان‌های مریض و کسانی که اختلالات روانی و شخصیتی دارند پیدا می‌شود. اتفاقا خیلی هم طبیعی است اما اگر این افراد از رسانه‌ای استفاده کنند جهت ترویج عادات بد اجتماعی و فساد و بی‌فرهنگی و… تکلیف مردم چیست؟ به نظر شما باید جلوی آن‌ها گرفته شود یا هرکدام از ما تریبونی برایشان شویم؟

شاخ‌های اینستاگرام را ما درست کردیم

مگر می‌شود در کشورهای دیگر امثال سحر تبر، آقای هزینه، مهدیس و تینا و همین نسیمِ … که به قول معروف شاخ‌های اینستاگرام هستند پیدا نشود؟ ولی بال و پر دادن به آن‌ها و دیدن و فرستادن کلیپ‌هایشان مساوی است با نابودی ارزش‌ها و فرهنگ جامعه‌. کاری که متاسفانه ما در آن استاد شده‌ایم. فقط برای خندیدن به دنبال کننده‌های آن‌ها می‌پیوندیم و مثلا در اوقات فراغت‌مان سرگرم می‌شویم.

تا زمانی که مردم طرفدار این افراد هستند بازار دست به دست شدن شاهکارهایشان حسابی داغ است.

اما بدتر از این بازار داغ، حوادثی است که این افراد باعثش می‌شوند و نه تنها آسیب آن به جامعه و فرهنگمان می‌رسد بلکه دنیا را هم بی‌بهره نمی‌گذارد.

از وقتی خبر خودکشی نسیم_سبز پیچیده چند بار از خودم این سوال را پرسیده‌ام. نسلی که قرار است زیر نظر بزرگترهایی این چنینی رشد کنند و تربیت شوند تا چه اندازه از سلامت اخلاقی بهره می‌برند. تنها پاسخی که برای سوالم دارم این سه کلمه است: وای بر ما.

اگر چند سال دیگر ما ایرانی‌ها را به جای پروفسور سمیعی‌ها با این کلیپ‌های مسخره شناختند بدانید که خودمان باعث و بانی‌اش بوده‌ایم.

آن‌جاست که دیگر نازیدن به ادب حافظ و سعدی و زبان و فرهنگ حماسی شاهنامه دردی را دوا نخواهد کرد.

پایان پیام

کد خبر : 87976 ساعت خبر : 10:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87976
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات